Gebruik tepelhoedje afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Zilver25, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zilver25

Zilver25 Actief lid

18 dec 2011
    145
    0
    16
    Ik ben twee weken geleden bevallen van een zoon en vanwege een sterke toeschietreflex en gevoelige tepels heb ik een tepelhoedje gekregen van de kraamverzorgster.

Inmiddels wil ik graag voeden zonder tepelhoedje maar mijn zoontje is eraan gewend geraakt waardoor het zonder niet meer gaat!
    Hij wordt dan erg ongeduldig en begint hard te huilen en raakt overstuur. Het lukt dan met geen mogelijkheid. Af en toe lukt het een keer een paar minuten, hij zuigt dan wel een puntje maar daarna geeft hij het op.

We hebben eigenlijk al van alles geprobeerd, zoals eerst met tepelhoedje en na een paar minuten weghalen of beginnen wanneer hij nog slaperig is, maar het probleem blijft bestaan.

Zijn er nog andere tips en als het niet lukt is het dan erg om met hoedje te blijven voeden?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Probeer je kindje inderdaad eerste gewoon met hoedje aan te leggen en wanneer het pauze neemt of op het laatst om te 'tutten' kun je het hoedje weghalen.
    Je kunt een lactatiekundige vragen met je mee te kijken, mogelijk kan ze je goede aanwijzigingen geven en ook nog eens kijken naar mondmotoriek van je kindje.

Met hoedje blijven voeden hoeft niet erg te zijn. Je kunt na het voeden even (met je hand) nakolven, om zeker te zijn dat je voldoende produceert. Je kunt ook 1 x per dag extra kolven. (buiten het voeden)

Veel succes!

3. Zilver25

Zilver25 Actief lid

18 dec 2011
    145
    0
    16
    Oke, hartelijk bedankt voor je reactie! We gaan ermee aan de slag. Heb inmiddels ook andere houdingen geprobeerd en zittend voeden gaat ook al beter zonder hoedje. :)

Deel Deze Pagina