gebruik tepelhoedje

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door bar1983, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of ik hier juist zit om mijn vraag te stellen.
    Maar bij mijn zoontje van inmiddels 7 maanden heb ik in het begin een tepelhoedje gebruikt omdat hij niet goed hapte. Helaas is het voeden niet gegaan zoals ik het graag had gewild.
    Nu willen wij voor een tweede kindje gaan en wil dan natuurlijk graag weer borstvoeding gaan geven. Mijn vraag is nu ik heb nog een tepelhoedje liggen die ik vanuit het ziekenhuis mee heb gekregen, ik heb deze al gebruikt voor mijn zoontje. Kan ik deze bewaren voor een eventueel tweede kindje, of is dit net als een flessenspeen en fopspeen niet verstandig?

groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou, mocht je er weer 1 nodig hebben, tzt een nieuwe kopen dan.
    Als je nog vragen hebt over wat er precies is misgegaan en hoe je het nu zou willen aanpakken, dan mag je die gerust stellen hoor!

Mirjam

3. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dank je! Dan ga ik deze gewoon weggooien.
    Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden, maar ik vind het nog steeds erg dat de borstvoeding niet is gelukt. Ik weet niet waar het precies aan heeft gelegen. Of het door de keizersnede kwam, aanleggen, niet willen happen. Ik weet het niet.
    Ik voelde mij toen erg onzeker. Als hij dronk nam hij maar een paar slokken en viel in slaap. In het ziekenhuis werd al heel snel met een tepelhoedje en werd er vingervoeding gegeven. In de kraamweek vond ik dat hij weinig aan kwam en hij heeft ook een dag gehad dat hij niks aan was gekomen. Mijn borsten bleken op dat moment te zwaar volgens de kraamhulp en moest met rolletjes onder mijn borsten voeden. Ik mocht alleen in een bureaustoel zitten en andere manieren werden er niet voor gedaan. Ik heb wel heel veel gekolfd zodat mijn zoontje de eerste maanden toch borstvoeding kreeg, want ik had wel genoeg. Ik heb het toen ook gecombineerd met kunstvoeding. Ik weet wel bij een volgend kindje schakel ik meteen een lactatiedeskundige in als het weer zo gaat lopen. Ik wist niet dat je als vrouw zijnde daar zo erg mee kon zitten.
    Ik had trouwens ook een cursusavond gevolgd over borstvoeding geven.

Groetjes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

jammer dat het zo is gelopen.
    Wat je zou kunnen doen een volgende keer, is om al in de zwangerschap een consult met een lactatiekundige af te spreken. Dat je nog eens doorspreekt wat er mis is gegaan en hoe je het dan nu aan kunt gaan pakken.
    Je zet weer even op een rijtje waar je in het begin op moet letten en je hebt meteen een aanspreekpunt voor als je in de eerste dagen vragen of problemen hebt, en diegene kent jouw situatie dan al.
    Het is niet gek dat je er als vrouw zo mee zit, het is toch een heel emotioneel gebeuren, moeder worden, bevallen. zo'n klein kindje dat helemaal afhankelijk is van jou!

Mirjam

5. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor de tip. Dat ga ik dan zeker doen.

Groetjes

Deel Deze Pagina