Borstvoeding en speen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Snoopy1983, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Mijn dochter is nu bijna een week oud en slaapt al sinds dag 1 bijna niet 's nachts. Ze is 4 weken te vroeg geboren maar dronk al gelijk heel goed. Waarschijnlijk is haar dag en nachtritme nog anders want overdag slaapt ze heel erg veel.
    Ik wist dat er gebroken nachten zouden gaan komen maar nu mogen we blij zijn als we 1 uurtje kunnen slapen.
    Ze heeft erg veel zuigbehoefte dus geef haar ook 's nachts gewoon BV, dan valt ze tijdens het voeden in slaap en even later is ze weer wakker en ligt weer te sabbelen.
    Wilde misschien proberen om 's nachts een speentje te geven maar dit raden ze af ivm tepel/speen verwarring.
    Hoe is jullie ervaring hiermee of wie heeft er nog tips?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Tygo heeft sinds dag 6 een speentje... op advies van kraamzorg en later ook van CB... wij hebben gelukkig geen last van speen/tepelverwarring gehad maar dit komt echt vaak voor... je moet ook zeker weten dat zij goed is aangelegd enzo...

De eerste nachten waren hier ook zo, later werd dit minder... doe overdag niet de gordijnen dicht en stop haar 's avonds eens in badje... veel sterkte

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

he meis.
    Bij vrienden van mij wilde de kleine na een tijd geen speen meer. Hij spuugde hem uit. Nu bij de kleine van mijn neef gebeurde ook al hetzelfde rond week 6.
    Blijkbaar kiezen ze zelf.

4. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Kevin kreeg na 5 dagen de speen, om dezelfde reden als jou dochtertje, veel zuigbehoefte.
    Nu heeft ie em af en toe nog, maar meestal spuugt ie em uit en sabbelt verder op z'n vingertjes :)

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    onze knul heeft in het begin ook wel eens zijn speentje gehad, maar ik merkte heeel goed dat hij daarna slecht dronk. Niet meer goed de tepel kon pakken, dus duidelijke tepel/speen verwarring.
    Nu krigjt hij hem als hij gaat slapen snachts en als hij overdag wat moeilijk in slaap komt. Verder sabbelt hij vrolijk op zijn handjes.

Je zou het misschien nog ff een weekje aan kunnen kijken en het dan eens 1x proberen. Zodra je merk dat je kindje slechter aan de borst lligt zou ik het dan toch laten... maar drinkt ze daarna nog goed, dan zou je het vaker kunnen proberen..

6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik was er ook bang voor, maar na 3 slapeloze nachten hebben we toch maar de I love mama speen uit de blije doos opengemaakt. Wat een uitkomst!
    En ik heb daarna nog 15 maanden probleemloos bv gegeven, hier was dus helemaal geen sprake van tepel/speenverwarrring. Ook flesjes afgekolfde melk gingen na 3 weken probleemloos samen met live-voeden.
    Ik denk wel dat het een beetje van je baby afhangt. Als je merkt dat ze moeite krijgt met drinken wanneer ze een speen heeft, zou ik er wel weer mee stoppen, denk ik.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn krijgt sinds dag 3 een speen op advies van de kraam. wij hebben geen problemen mee gehad. wij hebben een nuby borstvoedings speen

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier ook vanaf de eerste week een speen, bij beide jongens. 2 kraamverzorgsters gehad die al een eeuwigheid in het vak zaten en die adviseerden allebei een speen. ze hadden nog nooit een tepel-speen verwarring in de praktijk gezien. en hier gaat het goed. Lasse wil anders 's avonds 4 uur lang non-stop aan de borst liggen en dat houd ik gewoon niet vol.

Share This Page