Stom stom stom, Zit ik dan op werk klaar met met mijn kopje thee, kolf uit de tas *#$^&@( tuutje vergeten gevolg ik kan Nie kolven Nie. Is me in al die maanden nog nooit geprobeert en weet niet zo goed wat ik moet doen ben namelijk pas om rond 21.30 thuis , dat gaan mijn borsten nooit trekken natuurlijk dus ik zal wel met mijn hand proberen wat melk eruit te drukken maar dat is natuurlijk nooit het zelfde. Buiten het probleem van overstromende borsten en flinke stuwing ben ik bang dat ik hierdoor veelste weinig kolf om morgen aan de opvang te geven. Door ziekte een periode terug heb ik mijn hele voorraad om zeep geholpen en daar kan ik dus niet op terug vallen..... Helaas kan ook niemand mijn tuutje komen brengen en ken ik hier geen andere kolvende dames waarvan ik het tuutje zou kunnen lenen Iemand tips misschien wat kan ik nu het beste doen? En werk ik door een dag niet kolven ook niet mijn productie om zeep? Iniedergeval alvast bedankt namens een mama die zich heel dom voelt
Ik denk dat je door 1 dag niet kolven je productie niet om zeep helpt. * Ik weet niet wat je bedoeld met tuutje ... maar kun je dat niet kopen ergens in de buurt? * Eerder weg van werk (kolftijd = 1/4 dus op dag van 8u = 2u eerder weg). * Met je blote handen kolven, ik ben er niet goed in, maar heb ook nooit actief geprobeerd. Hoe: kun je volgens mij vinden op borstvoeding.com Succes! (en ik ben ook wel eens vertrokken zonder kolfapparaat ... het hele ding dus ... en niet één keer )
Je helpt niet gelijk je productie om zeep hoor. Denk dat je verdacht moet zijn op een verstopt melkkanaal/bo. Wat je kunt doen is idd proberen met de hand te kolven. Evt. eerst warmte op je borst en je borsten masseren zodat het wat makkelijker gaat. Op bv.com word het idd uitgelegd. Is er geen winkel in de buurt (groene kruis, babywinkel) waar je een tuutje (ik denk dat je borstschelp bedoeld) kunt kopen ? Of iemand van het forum moet je iets kunnen brengen
Salapio; Bedankt voor het mee denken :-D Voel me echt heel erg stom Tuutje is dat ding bij de aventkolf wat vacum trekt en de melk doorheen drupt. misschien zie je het op dit plaatje een beetje dat witte dingetje in de "hals" zeg maar...lekker duidelijk ben ik weer . Zit ergens op een redelijk afgelegen industrieterrein dus dat wordt lastig denk ik. Ik denk inderdaad dat dit de "oplossing is" al zit ik dan nog tot 6uur met overvollen borsten Ik ga is op die site kijken om met mijn blote handen te kolven bedank iniedergeval :-D[/quote]
Nou ik vind het super knap van de moeders die met de hand kunnen kolven en volgens bv.com is het heel makkelijk maar mij lukt het niet . Krijg er maximaal een druppel "uitgeknepen" :-S. Dat gaat ook niet opschieten.... Gelukkig kan ik rond 5 uur weg dat scheelt een hele hoop met 9uur! Nog 4,5uur moeten mijn borsten het weten uittehouden
Met de hand inderdaad. Heb dit eens in de auto gedaan op vakantie, Dean wilde niet veel drinken en ik pijnlijke boobies. Dan maar met de hand.
Ze hebben het gelukkig overleefd :-D Had wel enorme stuwing en het spoot er op het laatst letterlijk uit, maar thuis meteen gekolfd en de kleine gevoed en toen was het gelukkig weer helemaal goed . Iniedergeval bedankt voor jullie reacties en hopelijk vergeet ik nooit meer een deel