Buikpijn van de domperidon?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lindangel, Dec 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ik schreef van de week al over het feit dat mijn productie was gedaald doordat ik vorige week ziek was. Na 5 dagen aanleggen aanleggen aanleggen, heb ik (voor de zekerheid) de dokter om domperidon gevraagd. Gelukkig werd de bv toen na een paar dagen weer beter, en op dit moment loopt het weer fijn.

Ik slik nu 2 maal daags 30mg, maar eigenlijk wil ik er nu wel weer vanaf. Ten eerste heb ik nu constant stuwing en volle borsten (is ook weer niet nodig). En ten tweede denk ik dat ik er buikpijn van krijg.
    Kan dat kloppen? Zijn er meer met die ervaring?

Ik heb vandaag maar 1 tabletje genomen, en wil zo langzaam afbouwen. Het enige waar ik bang voor ben is dat mijn bv dan weer achteruit gaat. Zou dat kunnen? Ik moet zeggen dat ik voordat ik de griep kreeg de hele tijd goede productie had.

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon rustig afbouwen, zo te merken heb je het helemaal niet nodig en regelt je lijf het prima zelf!

Dat je er buikpijn van krijgt is overigens simpel te verklaren. Domperidon zorgt ervoor dat voedsel sneller van de maag naar de darmen gaat, daardoor komt het minder "voorverteerd" in de darmen terecht en die kunnen daar natuurlijk op reageren! Niets om je zorgen over te maken dus!

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Nou, ik ben er mee gestopt en gelukkig is mijn productie weer helemaal goed. En geen buikpijn meer :)

"Goed" om te horen dat het een bekend bijverschijnsel is. Want ik vroeg me echt af waar het nou door kwam.

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    ik had ook een te lage productie. Had 1 pilletje genomen en kreeg zo'n krampen in mijn middenrif en diaree dat ik meteen gestopt ben. Dat voelde niet goed. Uit eindelijk heb ik zonder de domperidon de productie ook opgekrikt..

Share This Page