Afvallen en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anouk2005, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wil 10 kilo afvallen.
    Ik geef bv en ga hier nog even mee door.Ik hanteer een halve kilo per week af te vallen.Hoe kan ik dit verantwoord doen?

Gr. Ingrid

2. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik weet natuurlijk niet wat je huidige voedingspatroon is, maar ik ben afgevallen sinds ik "clean" ben gaan eten. (ik net een paar kilootjes, snoep wel nogsteeds :) manlief al bijna 10 kg afgevallen!) Niets meer uit pakjes en zakjes, alles zoveel mogelijk vers, onbewerkt en biologisch. We hebben een biologisch groentepakket en daardoor wordt je wel "gedwongen" om dagelijks vers en verantwoord te koken. Hoeft absoluut niet ingewikkeld te zijn maar vergt wel enige planning soms. Verder dus ook geen koekjes/snoepjes/chipjes meer in huis. Eigenlijk laat ik alle verpakkingen waar meer dan 5 (ondefinieerbare) ingredienten of ingredienten die ik niet uit kan spreken in zitten laat ik het staan.

Eigenlijk is het niet echt een dieet, maar een manier om beter/efficienter je benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen zonder dat je al die onnodige troep binnen krijgt die tegenwoordig in alle (voorverpakte en bewerkte) etenswaar zitten.

3. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Sinds ik zoveel mogelijk suikervrij eet, ik vermijd iig alle geraffineerde suikers, ben ik de afgelopen maand al ruim twee kilo afgevallen. Geen frisdrank/sapjes meer maar water en thee, geen koek/snoep meer maar noten, veel gezonde vetten en eiwitten. Vooral met dat laatste zorg je ervoor dat je wel genoeg voedingsstoffen binnen blijft krijgen ivm je borstvoeding. Kortgezegd gewoon gezonder gaan eten dus, geen crashdieet. Ik eet nu relatief veel calorieen denk ik, door alle volle zuivelproducten en roomboter en dat soort dingen. Toch val ik af, zonder honger te lijden :) En idd wat Noeska zegt, zo veel mogelijk onbewerkt en vers koken.

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Vind een halve kilo per week terwijl je bv geeft wel een pittige opgave!
    Gaat het dan ook niet ten koste van je melk?
    Denk dat je met veel sporten, water drinken, gezonder eten al een heel eind komt.
    Wil zelf ook graag afvallen, maar ben bang dat mijn bvproductie dan achteruit gaat + heb zulke eetbuien.
    Succes!

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik denk dat je geen streefgewicht per week moet vaststellen maar dat je heel gezond moet gaan eten, zonder al te veel te snoepen. Alles eten dus maar met mate. En geen gore light- en magere producten maar volle producten zodat je jezelf ook voldaan voelt. Ik doe het zoals hierboven en ben na bevalling 1 in tien maanden 22 kilo afgevallen en na bevalling twee in zeven maanden 9 kilo.

6. Flubje

Flubje Niet meer actief

Ja juist! Noeska geeft een goed advies. De E-nummers tot ene minimum beperken en verder 'normale' hoeveelheden. Vooral niets overslaan aan maaltijden en tussendoor fruit of liga of handje noten. Afhankelijk van hoe ongezond je eetgewoontes zijn kun je eerst aankomen. Dan moet je vooral blijven doorzetten. Je komt namelijk niet aan omdat je dan teveel eet, maar omdat je lijf alle gezonde voedingsstoffen gaat opslaan voor het geval het weer een tijdje zonder komt te zitten. Dit zie je met name bij mensen die veel e-nummers eten en chips, saus, patat ed.
    En het toverwoord sporten...

Maar zeker niet je honger gevoel negeren!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gemiddeld genomen is een halve kilo per week bij bv veilig. Vaak behaal je al veel winst door voldoende te eten bij je maaltijden, frisdranken en melkdranken te laten staan en gewoon gezond te eten.

8. Flubje

Flubje Niet meer actief

Ik zou me niet richten op de kilo's maar op hoe je je erbij voelt en of je je kleding past. Halve kilo per week kan, maar de vraag is of zoiets dan blijvend is. Snel eraf = snel eraan..?

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor de reacties!
    Een 1/2 kilo per week vind ik een mooi streven.
    Bewegen doe ik geukkig al meer dan genoeg.Ik loop zowat dagelijks 5 kilometer.
    Het zit hem hier echt in al het snoepen en snaaien.
    Ik was meer huiverig voor eventuele afvalstoffen die kunnen vrij komen tijdens het afvallen.Mijn honger gevoel ga ik zeker niet negeren en dan vervangen voor iets gezonds.
    Ik wil gewoon weer lekker in mijn vel zitten en ik wil al die extra kilo's kwijt op een verantwoorde manier.

Bedankt voor de tips.

Gr Ingrid.

10. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Anouk, bij mij hielp het om de eetmeter in te vullen. kwam erachter dat ik te weinig ! calorieen nam; te weinig brood & gezonde calorieen, daardoor snaaide ik te veel.
    google maar op eetmeter, je kan daar ook invullen dat je bv geeft.
    succes !

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @mirri:goede tip!
    Dankjewel.

12. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Gewoon normaal gezond eten en bewegen, dan kom je al n heel eind! Succes!

Deel Deze Pagina