Hey dames, Kan het zijn dat mijn dochtertje maagpijn krijgt van borstvoeding uit de vriezer? Ik vond het een raar idee, maar het drinken van borstvoeding uit de vriezer gaat niet goed. Ze drinkt dan met moeite 80 cc, begint dan te overstrekken, kronkelen en wil niet meer drinken. Ze is gewend uit de fles te drinken, want ze krijgt ook zo'n 3 keer per dag kv en nog 2 keer live borstvoeding. De kv geeft geen problemen....ze drinkt dan tussen de 100 en 140 cc. Straks deed ze het ook weer, toen gaf ik haar nog 30 cc kv en dit dronk ze zonder problemen op... Wel heeft ze flinke last van verborgen reflux, maar met medicijnen redelijk onder controle. Ik heb m'n halve vriezer nog vol liggen dus zou het vervelend vinden als ze dit niet kan drinken!
Ik denk dat ze het niet zo lekker vind. M'n oudste dronk het met moeite. De smaak veranderd wat. Wil hier nog even uitproberen wat de jongste er van vindt. Ik probeer hier wel zoveel mogelijk verse melk te geven en heb eigenlijk altijd wel wat in de koelkast staan.
Er zijn kinderen die melk die ingevroren is geweest niet lekker vinden, de smaak verandert inderdaad. Mijn zoon dronk het uiteindelijk wel, als ik het maar echt warm genoeg maakte; het moest echt warm aanvoelen op mijn pols anders lustte hij het niet. Het lijkt me niet dat ze er pijn van heeft, maar kan me wel indenken dat ze het niet lekker vindt. Misschien mengen met verse melk of met KV, zodat ze aan de smaak kan wennen?
Dat zou inderdaad goed kunnen ja, heb er ook van gehoord dat de smaak veranderd. Hier is ze ook erg gevoelig voor, ze krijgt nexium en als ik dit door wat melk doe vertikt ze het ook om het op te drinken Zal het de volgende keer wat warmer maken. Als dat niet helpt kan ik het inderdaad mengen....daar had ik nog niet aan gedacht!