Meisje bijt/sabbelt hele dag op vanalles ... Maar helaas ook op mij... Ik heb al n keer hard geblazen toen schrok ze goed ... Maar dronk ook niet meer, hevig onder de indruk... Iemand nog tips ?
O dat doet mijn meisje ook ineens de laatste dagen - mama is speelgoed geworden als ze niet echt trek meer heeft... tips zijn ook hier welkom! Tot nu toe probeer ik maar gewoon streng te zijn, ik zeg auw als ze haar kaakjes (gelukkig nog tandeloos maar toch al pijnlijk) gebruikt, en zeg haar niet te bijten. Als ze het nog een keer doet, berg ik het eten gewoon weer op. Spelen mag af en toe best, blazen en pruttelen is allemaal prima, maar mama is wel zuinig op haar tepels!
DOORZETTEN Hier is het ook heel erg geweest! ik had op een gegeven moment zelf de tranen in mn ogen van de pijn! Ik heb haar altijd 'streng' toegesproken en na 1x bijten toch nog is aanleggen en als ze dan weer beet dan niet meer aanleggen en later pas weer proberen. Ik dacht echt dat ze het nooooit zou leren maar uiteindelijk na weeeeeken was het opeens over Dus er is hoop dames!
Oei, ja dat is niet leuk! Dochter heeft hier net twee tandjes en het was raak! Ik zat haast tegen het plafond, maar zij ook. Ik denk dat ze goed is geschrokken, want ze heeft het gelukkig niet meer gedaan. Verder: goed opletten wanneer ze stopt met effectief drinken en alleen maar een beetje sabbelt. Mijn dochter was ook aan het 'spelen' en toen beet ze dus.
Ik had het vorige week ook. Zelfs met tepelhoedje zijn 6(!) tandjes in je tepel niet fijn... Ik heb hem van de borst afgehaald en opnieuw aangelegd. Toen deed hij het weer. Het was tijd voor zijn middagslaapje dus zonder melk in bed gelegd. Dat vond meneer niet leuk, na 5 minuten weer aangelegd en het was goed. Sindsdien geen last meer gehad. Hij vind het wel heel leuk om na het drinken eens goed die tepel te bekijken en erin te knijpen met zijn kleine vingertjes
Zolang een kind echt hard aan het drinken is kan het niet bijten, omdat het dan in z'n eigen tong bijt. Bijten gebeurt meestal op een moment dat ze minder geconcentreerd drinken, bijvoorbeeld aan het einde van een voeding. Kunst is om je kind goed in de gaten te houden zodat je het bijten voor kunt zijn. Dan zeg je gewoon rustig 'niet bijten', je doet je pink in de mond en je koppelt los. Wil je kind nog even drinken, dan leg je weer aan, maar je houdt het goed in de gaten. Let op dat je niet hard gaat roepen of erg schrikkerig doet, kinderen kunnen van schrik de borst gaan weigeren!