Mijn dochter laat vaak de borst los door haar hoofd achterover te doen en de tepel los te laten schieten.. En dat doet zeer! Hoe leer ik haar dat af?
Geen idee ... Mirre doet dat ook heel vaak. Ik zeg dan altijd dat ze dat niet mag doen ... heeft nog weinig zin geloof ik ... misschien dat het makkelijker af te leren is bij een kindje van ruim 7 maanden ... Dus ik lees wel mee
Tja, goeie vraag, misschien haar hoofdje vasthouden tijdens het drinken? Dan voel je wanneer ze wil gaan 'lostrekken' en kan je haar tegenhouden en vervolgens zelf even loskoppelen. Misschien gaat ze dan na een paar keer snappen dat dat de bedoeling is? Maar dat was misschien wel heel makkelijk gedacht van mij .
rune heeft twee keer gebeten. vlak na elkaar. en hard! mijn hand schoot gewoon uit ging gewoon vanzelf. niet heel hard hoor, maar hij schrok er wel van, heeft het daarna noooooit meer gedaan
Hou haar goed in de gaten. Meestal gaan ze voor ze zo'n kunstje uithalen eerst minder drinken en meer sabbelen. Dan kun je haar voor zijn en haar loshalen voor ze je pijn doet.
Mijn zoontje doet dat ook weleens. Vooral als hij onrustig is, dan heeft hij mijn tepel in zijn mond en gaat er wild mee bewegen naar links naar rechts naar achter en dan "floept" hij nog weleens los. Ik haal hem dan meestal van de borst af en laat hem een tijdje huilen en dan kan hij daarna wel weer normaal drinken. Klinkt een beetje cru maar als ik hem dan zijn gang laat gaan heb ik mijn hele tepels kapot.. En volgens mij is het voor hem ook helemaal niet fijn als hij te onrustig is om te drinken.
@guppienl: Ik kan me voorstellen dat je er inderdaad zo van schrikt, gelukkig heb ik mijn hand in bedwang weten te houden! @lotte82:Ze doet het bij mij alleen als ze al helemaal klaar is met drinken en is verder niet onrustig ofzo... Ik vind het trouwens helemaal niet cru klinken, het is immers ook in het belang van je baby dat je nog tepels overhoudt! @bolbuikje: Dat was een goed idee, ik heb het gister geprobeerd en het werkte redelijk. Het enige lastige is nu nog om haar hoofdje echt vast te houden. @dirksmama: mmm, dat ga ik 'ns in de gaten houden, klinkt als een goeie!
Gelukkig, ik dacht dat het misschien wat voor de hand lag, sorry. Wat betreft dat vasthouden van het hoofdje, dat doe ik altijd, dus wij zijn niet anders gewend, en dan voel ik dus wanneer ze los willen gaan laten.
Niet elk kind vindt het prettig om bij het hoofd aangeraakt te worden tijdens het drinken. Mijn kids hadden allebei een vacuumbult op het hoofd en werden dankzij 'behulpzame' vpks die wel even het hoofd aan de borst zouden zetten bijna borstweigeraars. En ook toen ze bijna een jaar waren ging er meteen een driftig handje naar je toe als je hun hoofd aanraakte.
Ow ja, dat kan natuurlijk ook. Hier al vanaf de geboorte met hun hoofdje richting de borst gestuurd, en doen we dus nog altijd vandaar mijn idee. Maar idd, als je net een vacuumpomp op je hoodje gehad hebt lijk het me ook niet fijn om aan mn hoofd geplukt te worden. Is wel enigzinds situatie gebonden dus, het advies van mij.
Ff een update: de tip van dirksmama werkt heel erg goed. Dus mijn tepels voelen weer normaal aan, erg fijn! Bedankt! Overigens is mijn dochter ook met de pomp gehaald en ze vind het idd niet erg leuk om aan (op) haar hoofd aangeraakt te worden. Daar had ik zelf nog niet eens zo bij na gedacht, totdat ik merkte dat het hoofdje vasthouden niet echt ging.
Van zo'n pomp kunnen ze weken hoofdpijn hebben. Ik was echt woedend toen ik jaren later hoorde dat ze daar veel minder last van gehad hadden kunnen hebben als ze gewoon meteen in het ziekenhuis al paracetamol gekregen hadden. Dat had waarschijnlijk ook enorm in de aanvangsstress van hrt borstvoeden gescheeld (dat begon bij allebei pas met een week of 10 te lopen).