Hallo bv-mama's Een wat andere vraag als normaal..... Ik wil samen met mijn zus een dagje naar de 9 maanden beurs gaan. Gezellig shoppen, keuvelen en mensen blieken Zoontje-lief blijft die gehele dag bij oma en opa, die willen erg graag oppassen. Ik geef voldoende afgekolfde voeding mee. Alleen, hoe moet dat dan met mijn borsten die dag? Las al dat er bij de stand van nutricia (?) en het voedingscentrum voldoende rust en ruimte is om te kolven. En dan? Met wat? En hoe zit het dan met je afgekolfde melk? Misschien onzinnige vragen en denk ik te complex maar vraag het me wel af............ Zijn er mama's hier die er ervaring mee hebben? Of wellicht het weten en mijn vragen kunnen beantwoorden? Hoor/lees 't graag
Ik heb er op de negenmaandenbeurs geen ervaring mee maar in de folder stond dat er een ruimte is om te kolven en dat daar ook een koelkast staat om je afgekolfde melk in koel te houden. Wel belangrijk dat je dan even je naam op het flesje schrijft zodat niet per ongeluk iemand anders er met je melk vandoor gaat Alvast veel plezier gewenst!
Ik neem mijn kolf mee, en neem de melk mee naar huis. Moet toch echt om de vier uur kolven anders knap ik. Nu is alleen mijn vraag: Zijn er stopcontacten???? Ik neem zowel electrisch al handkolf mee maar met de electrische gaat het sneller.
deze vraag had ik dus ook.. maar neem aan dat er ruimte is om te kolven.. Ik zorg gewoon dat ik van te voren ze leeg kolf.. dan daar kolven zodra het nodig is en het dan in me koeltasje doen.. is buiten de koelkast ook nog 5 uur houdbaar toch??
Nou, was het dus toch niet helemaal een gekke vraag. Hmmm.......eens kijken of ik via de site van het voedingscentrum er achter kan komen? Of anders bel ik gewoon wel even. Wel handig om te weten natuurlijk! Laat het nog wel weten hier!
Heb gebeld met Medela zelf Zij staan met hun stand op de beurs en bieden je de mogelijkheid om te kolven. Alles om te kolven is dus aanwezig. Alleen....................er is geen koeling als een koelkast of iets dergelijks aanwezig....... Medela adviseerde dat het beter is om dus zelf een koeltasje mee te nemen. Of anders als je de afgekolfde voeding niet wilt bewaren.....
Ah, wat cool! Ik ga ook met een zwanger vriendinnetje. Denk dat ik het wel redt, woon niet te ver weg en gaan niet de hele dag. Maar bedoel je nou dat álles aanwezig is om te kolven? Kolfsets en alles? Dure bedoening! Of heb ik je verkeerd begrepen? Ik neem gewoon mijn eigen kolf mee (die is heel compact (kijkt trots vanwege haar nieuwe kolf )) met mijn eigen kolfset, voor het geval dat, maar vroeg me even af hoe het zat! Ach, desnoods kolf ik op de plee of in een hoekje, het boeit me steeds minder, de borst gaf ik ook overal, maar een rustig plekje is op zich wel fijn.
Trouwens, melk is vijf uur goed op kamertemperatuur he,dus als je kolft/voed voor je weggaat van huis, en je kolft daar na een uur of vier nog een keer en je bent dan binnen vijf uur thuis kun je het nog gewoon geven.
Ja klopt Ireen, wat betreft het bewaren van de afgekolfde voeding. Ach, we zien wel. Zus en ik zijn ook samen met de auto, dus neem ook mijn eigen set mee voor het geval dat.... Maar Medela gaf aan de telefoon aan dat er volledige sets zijn om mee te kolven! Alleen dus geen koeling aanwezig. En adviseerde ze dus om eventueel dan een eigen koeltasje mee te nemen.