baby wilt geen fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sammetje, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Mijn dochtertje is nu 2 maanden, ik gaf borstvoeding. Toen ben ik overgestapt op fles, dat ging redelijk. Nu ben ik sinds een week weer aan de pil, waarbij de melkproductie terug loopt. Dat vond ik niet erg, omdat toch wil stoppen. Maar nu sinds 2 dagen weigert ze de fles. Ze schreeuwt alles bij elkaar, en ik heb zo weinig voeding dat ze na een uur weer honger heeft. Wat moet ik nu doen? Ben radeloos. Ze word zo moe van t huilen, dat ze steeds weer in slaapt valt.. Moet ik het CB maar bellen?

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je verhaal is wat warrig. Geef je nu de borst of geef je kunstvoeding met de fles?

Als je borstvoeding geeft en je wilt dat blijven geven: aanleggen aanleggen aanleggen! Hoe meer je dochter drinkt hoe meer melk je borsten aan gaan maken.

Als je kunstvoeding wilt geven, geef dat dan gewoon zou ik zeggen?

3. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ik begrijp dat een flesweigeraar hebt? Of neemt ze wel een flesje, maar niet met kunstvoeding (vindt ze alleen de moedermelk lekker)? In het eerste geval wil het misschien lukken als ze een beetje soezerig is, direct na een slaapje bijvoorbeeld? Mijn dochter houdt ook niet van de fles (de 1e ook niet) en ik zeg tegen de oppas altijd: hou d'r knuffel erbij (daar slaap ik 's nachts mee) en voed haar liefst direct als ze wakker wordt. Als ze de melk niet blieft wordt het lastiger denk ik.

Hoe dan ook zou ik ook even contact opnemen met je CB (en een LK als je toch zelf wil blijven voeden), want dit lijkt me een lastige situatie...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon aanleggen, ook al is het elk uur. Door veel te drinken zorgt ze er zelf voor dat er voldoende melk komt.
    En als alles rustig is dan probeer je weer eens een fles.

5. zwendel

zwendel Niet meer actief

begrijp uit je verhaal dat je flesvoeding wil geven. Misschien een ander merk proberen? collega had dat ook en is overgestapt naar een ander merk en dat wilde hij wel drinken uit de fles. Heb ook wel eens gehoord dat er een beetje moedermelk op de speen werd gesmeerd voor het eerste smaakje aan de speen zeg maar. Hoop dat je snel succes boekt, dit is ook niet handig voor jou.

6. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Begrijp ik dat je nu borstvoeding geeft maar dan per fles?
    Ik kolf zelf fulltime. Als ik een dip heb in de productie ga ik om de twee uur kolven. Dan is de productie binnen 3 dagen weer op peil.

Het is erg lastig als ze de fles weigeren. Wil ze nog wel aan de borst drinken? Wat ik ook wel eens heb gehoord is dat het kan helpen als je de speen in je beha stopt omdat het dan jou lichaamsgeur zou opnemen. Heb het zelf nooit geprobeerd.

Succes! En als je er niet uitkomt zou ik inderdaad het cb bellen, of een lactatiekundige om advies vragen (in die laatste heb ik zelf altijd wat meer vertrouwen).

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je melkproductie loopt alleen terug als je een verkeerde pil krijgt. Ik twijfel zelf ff of het nou de oestrogenen of de progesteron is wat de melkproductie doet kelderen?? Maar in iedergeval: als je het voeden nog een kans wilt geven, vraag dan NU aan je arts een juiste pil die er voor zorgt dat je bv niet achteruit gaat.

Verder aanleggen aanleggen en aanleggen!!

Althans, dit alles als je wilt blijven voeden.
    Mocht je dat niet willen, tsja, dan kun je beter denk ik bij de poedermelkhoek hier op het forum om tips vragen. Daar zijn meer vrouwen die met flesjes hun kinderen groot brengen.

Deel Deze Pagina