Moet toch ff wat kwijt hoor. Ik ben gister ontploft op het KDV! Nu is het zo, dat het kolven bij mij erg moeizaam gaat. Ik moet echt heel veel moeite doen om genoeg te kolven voor Roos en dat is best heel zwaar en soms erg frustrerend. Maar..ik doe heel hard mijn best en bijt op mijn kiezen. Nu is er daar een leidster die volgens mij een tikkie anti-BV is. Ze maakte al eerder opmerkingen dat mijn hoeveelheden melk die ik meegeef onvoldoende zijn. Ze beweert dat het zeker 200 cc per voeding moet zijn. Ja...als ze nog maar 5 keer eet. Maar Roos komt nog altijd 7 maar meestal 8 maal per etmaal, dus dan zou de gemiddeld 140/150 cc die ik meegeef écht voldoende zijn. Maar zij snapt geloof ik niet, dat je baby gemiddeld een liter nodig heeft en dat de hoeveelheid per keer stijgt naarmate ze MINDER keren eten. Anyway: ik haal mijn meisje gister op en vind maar één i.p.v. twee lege potjes bij de fles. Ik dacht nog: die andere ligt nog bij de vaat zeker. maar nee. Toen vond ik hem in de koelkast. Nog helemaal vol! En dat terwijl me bij binnenkomst nog was verteld, dat ze net een hele fles had leeggedronken. Ik met dat volle potje naar de dame in kwestie. "O ja "zei ze, "J. vond het te weinig melk en heeft gezegd dat ik ze maar KV moest geven". Nou meiden..ik dacht dat ik uit elkaar plofte! De afspraak zoals vastgelegd vanaf dag 1 was de volgende: Roos krijgt ALTIJD de meegegeven BV. Mocht ze daarna aantoonbaar nog honger hebben ( en dus niet alleen maar zuigbehoefte) maar er altijd KV na gegeven worden. Lijkt me duidelijk toch? Kennelijk niet dus. Ik heb nog gezegd: of jullie me nu minder sympathiek vinden interesseert me geen bal. IK bepaal hier wat teveel of te weinig is voor mijn dochter en niet jullie! Ik doe potverdepuntjepuntje vreselijk veel moeite voor die melk en nu kan ie gewoon weggegooid worden ( hij was al te lang ontdooit). Ze waren wel lichtelijk geschokt geloof ik. En ik heb er een naar gevoel bij. Want hoe kan ik ze nu nog vertrouwen? Hoe weet ik zeker dat ze altijd eerst de BV op zullen maken. Voor hetzelfde geld heeft die leidster dat al eerder geflikt, maar als ze de BV door de gootsteen kiept en mij de lege potjes teruggeeft, dan zal ik daar nooit wat van merken, niet? Net zoals het feit, dat ik niet wil dat het in de magnetron wordt verwarmd. Er is nergens een flesverwarmen te bekennen. Toch bezwoer die dame me, dat ze het au bain marie verwarmen. In een bakje warm water. Hoe kan ik dat nu ook nog vertrouwen? Echt ik ben eigenlijk nog steeds vreselijk nijdig! En de eerstvolgende keer ( vrijdag as.) gaat er een hele gepeperde brief mee met de fles en de melk. Dan krijgen ze maar een hekel aan me. Kan me dan niet boeien
wat een achterlijke randdebielen! Zijn ze niet goed wijs!?!?! Er was nog melk! Terecht dat je kwaad bent. Ik zou een brief naar de leiding typen. Het advies luidt dat borstvoeding de beste voeding voor je kindje is. Als zij tegen jouw wil in kunstvoeding geven terwijl er borstvoeding was dan handelen ze mijns inziens niet in het belang van je kindje! Ik zou er actie op zetten, en nogmaals, logisch dat je boos bent.
Oh wat zou ik ontzettend kwaad zijn als dat zou gebeuren. En ik snap je wantrouwen heel goed. Ik hoop dat de brief hen wakker schudt!
Echt niet te geloven wat ik lees. Ik werk zelf op een babygroep en weet hoe belangrijk borstvoeding is en ook hoeveel moeite sommige moeders moeten doen met kolven. Je moet ermee naar hun leidingevende gaan!!! En een officiele klacht indienen tegen deze leidster, dit kan natuurlijk helemaal niet!!!!! Echt te belachelijk voor woorden. En je hebt groot gelijk dat je zo uit je vel gesprongen bent. Je weet toch zelf het beste hoeveel je dochter nodig heeft en daar hebben de leidsters zich aan te houden hoor. Uit eigen initiatief een baby kunstvoeding geven terwijl ze bortstvoeding krijgt, nou dan moet je wel durfen.......ik zou het niet in mijn hoofd halen in ieder geval. Succes ermee.
oooooooooooooo ik zou ook zo kwaad zijn!! Ze hebben gewoon te doen wat jij wilt! Dan maar een rara mama, ben ik ook denk ik bij mijn kdv volgens mij. Tja..Pauline volgt ook een ander schema en eet andere dingen. TSSSSSSSSSSSSS. Dat over magnetron opwarmen of au bain marie ik weet het hier eerlijk gezegd ook niet eigenlijk.
Owww mn bloed gaat koken alleen al bij jou verhaal! Je hebt helemaal gelijk meid ik zou het ze ook laten weten, hoe durven ze te beslissen wat jouw kindje voor eten krijgt!!
O wat erg.. Ik zou net zo boos zijn geworden. Ga er idd. mee naar de leidinggevende. Brief zou ik persoonlijk niet doe, wat dan communiceer je verkeerd. Straks krijg je misstanden en je dochtertje moet daar toch heen he? Zij mag niet de dupe worden... Succes en laat je horen hoor!
Dank voor de bijval! De brief is, omdat ik naast mondelinge communicatie, ook graag iets zwart-op-wit wil stellen. Hij is niet in de plaats van. maar ik wil wél dat elke leidster op de groep hem even leest en bevestigd dat ze hem heeft gelezen, omdat ik morgen ook niet alle leidsters tref. En zo heb ik altijd iets tatsbaars wat aangeeft dat ik tegen de gang van zaken heb geageerd, snap je?
Daarnaast zou ik ook echt een officiele klacht indienen, en als daar te weinig mee gebeurt, het hogerop spelen, (als het goed is, moet er ook een onafhankelijke plek zijn waar je een klacht over het KDV kunt indienen. My goodness: zijn die hun boekje even te buiten gegaan!!!!! Ik zou echt zooooo boos zijn! (En overwegen om een ander KDV te zoeken).
ik vind het gewoon zwaar asociaal dat ze schijt hebben aan wat jij belangrijk vind!??!ik was ook echt uit mn vel gevlogen, tis jouw kind, jij betaald hun toch?en dan gaan ze het lekker zelf even lopen bepalen..
Dat meen je niet! Ik ben zelf ook geen kolfwonder en altijd erg trots als er weer een fles vol is (lees: 200 cc bevat...en daar doe ik minstens één werkdag over...). De gedachte dat de leidsters dit vervolgens laten bederven en uit eigen beweging iets anders geven, maakt me al kwaad! Ik kan me heel goed voorstellen dat jij dat dus ook bent. Inderdaad een briefje schrijven, morgen bespreken en een klacht indienen. Zou ik ook doen. Jij bent de moeder, jij hebt gekozen voor borstvoeding. Zij kunnen dit alleen maar respecteren!
Absoluut een officiele klacht indienen!! Dit gaat echt veels te ver, ik zou ook echt super kwaad zijn geweest.
WAAAAAAAT?!!! Ik zou ook koken zeg tjeeeez, ik heb meteen al een beeld van die leidster. Hoe durft ze!! Je hebt helemaal gelijk. Goed idee om een officiele klacht in te dienen.
Ohhhh, wat een vreselijke %^$%^#^#$% !!!!! Hoe kun je dat doen? Het is je beroep om die kindjes te geven wat hun mama ze meegeeft, en dan ga jij als kdv leidster 'die wel even weet wat het beste is voor zo'n kindje' zomaar kv geven!!!! Prutswerk! Ik zou ook een officiele klacht indienen hoor, want alles leuk en aardig, dit is echt super onprofessioneel!
Pffff, ik zou ook behoorlijk ontploft zijn. Jij doet je stinkende best om een voeding te kolven, en die kan dan zo, hoppa, de gootsteen in. Snap eigenlijk ook niet waarom de leidster anti-bv is... Sowieso snap ik dat niet van mensen. Iedereen moet toch doen waar zij zich het prettigs bij voelt, bv of fv... Maar laat het hier niet bij zitten. Kan me voorstellen dat het vertrouwen bij jou nu echt weg is. Dit zou ik ook zeker vermelden in je brief en gesprek. Heel veel succes meid! Laat je weten hoe het verder loopt?
Vind het walgelijk! Geen woorden voor!! Dat ze nu kunstvoeding weggooien waar niemand moeite voor heeft hoeven doen, helemaal prima. Maar zuurverdiende borstvoeding, waar de moeder (heel veel) moeite voor heeft gedaan ... onbegrijpelijk ... ! Zou bij dit soort berichten zelfs gaan twijfelen of ik mijn kindje daar nog wel zou willen brengen/achterlaten. Wie weet wat ze idd met jouw melk doen, en misschien zelf al al die tijd. Grrrrr ... !
De brutaliteit! Echt, ik zou een gesprek aanvragen met de manager daar en de desbetreffende leidster. Dit kán gewoon niet, punt. Wie denkt zij wel @#&@*^$(^$ niet wie ze is. Wat een trut.
Nou, mijn bloed kookt ook hoor! Grrrr!!!!! En ik snap helemaal wat je bedoelt met "een tikke antie-bv" Het is dat jij niet bij mij in de buurt woont, anders zou ik nog denken dat je op hetzelfde kdv zit.... Hier snappen ze ook niks van bv. (Ik ben geloof ik de enige moeder in een hele lange tijd die langer dan 6 maanden bv geeft) In ieder geval, ik zou ook een klacht indienen! Zijn ze nou helemaal betoeterd!