kolven en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kus, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kus

kus Lid

13 jul 2008
    15
    0
    0
    Ik geef mijn dochter van twee weken borstvoeding. Dit gaat goed.

Nu heb ik van verschillende mensen het advies gekregen om al snel een flesje te geven. Dit zou dan toch met afgekolfde melk moeten?

Ook zou het handig zijn om eens een middag weg te kunnen bijvoorbeeld.

Wanneer zou ik kunnen beginnen met kolven en op welk tijdstip bijvoorbeeld?

Groetjes Kus

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

je kunt afkolven wanneer je je kindje aan de ene kant aanlegt en dan de andere kant afkolven. Je maakt dan gebruik van het toeschietreflex wat je kindje aan de andere kant oproept. Je kunt ook afkolven na het voeden (nakolven, dan is je opbrengst ws wel minder) of een uur ofzo na het voeden.

Kolven is iets waar je lichaam aan moet wennen. In het begin heb je maar een beetje, maar als je het met regelmaat vaker doet, zul je zien dat het al snel beter gaat.

Bedenk dat wanneer je iedere dag op hetzelfde tijdstip kolft je dus eigenlijk een extra voeding inbouwt....die moet je dan ook weer afbouwen als je gaat werken ofzo.

Een flesje geef je vanaf week 4-6, als de borstvoeding goed loopt. Kindjes die nog niet snappen hoe ze de borst pakken, geef je bij voorkeur niet ook nog een andere techniek!

Succes,
    geniet van je kindje!
    Heidi margit

Deel Deze Pagina