Hoi hoi, Luuk drink nu wel 6,5 keer tot 7 keer 140 CC per dag! Dat is 910 - 980 CC per dag. Terwijl hij qua gewicht ongeveer 780 nodig zou hebben volgens de standaards, 150 CC x kilo lichaamsgewicht = 770 CC (Luuk is nu ongeveer 5100 gram) Ik hoorde wel dat die 150 CC echt een gemiddelde is, en dat het zou liggen tussen 80 en 220 CC. Als ik die 220 CC neem, dan herken is daar pas onze Luuk in... Eten uitstellen werkt niet echt... als hij honger heeft, dan heeft hij ook echt honger! Alleen voor de avondvoeding (rond half 11/11 uur, niet echt een ritme) moeten we 'm wel eens wakker maken. Wij denken toch maar dat hij het gewoon nodig heeft en dat het zo goed is... 130 CC per keer is gewoon echt te weinig gebleken (dat had ik zo afgesproken met het CB). Maar die zeiden ook: als hij meer nodig heeft, gewoon geven... Krijgt hij nu niet teveel? Gewoon aan toegeven? Een ritme is heel heel ver te zoeken zo en het is zo erg onberekenbaar wanneer hij weer wil. Wel is hij als hij geen honger heeft, heel tevreden en dat vinden we het belangrijkste hoor! Luuk krijgt ongeveer 500 CC borstvoeding per dag (afgekolfd, borstvoeding aan de borst geven ging helaas niet) en de rest flesvoeding. Voorheen kwam hij heel regelmatig, nu is het de ene keer om de 3 uur, dan weer om de 3,5 of 4 uur. Kan het zijn dat de borstvoeding minder verzadigd en hij daarom daarna sneller weer honger heeft? Liefs, NN
Hoi, Het is hier megadruk geweest, dus vandaar deze late reactie. Misschien heb je voor jezelf al het antwoord gevonden? Ik denk dat je met het Cb eens kunt zijn: gewoon geven, geen honger laten lijden! Het kan zijn dat je borstvoeding minder verzadigd, dat hij dan sneller komt. Borstvoeding is ook sneller opgenomen dan kunstvoeding, dus dat kan ook verklaren dat hij eerder weer wat wil. Kijk vooral of hij het goed doet en tevreden is. Bij vragen inderdaad ook overleggen met het CB! Groetjes Heidi