afbouwen?/bijvoeding met 4 of 6 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mariekebr1, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Na veel opstartproblemen met de borstvoeding en 2 maanden fulltime kolven, heb ik mijn zoontje uiteindelijk even met succes aan de borst gehad. Sinds een aantal weken slaapt hij nu door. Het lijkt er nu op dat mijn productie terug gelopen is. Hij krijgt 6 voedingen en de eerste 2 gaan redelijk goed maar daarna word hij onrustig aan de borst door te gaan slaan/schoppen of in slaap vallen of loslaten. Vervolgens komt ie heel snel weer en wil ie weer heel eventje wat slokjes drinken.
    Ik heb/had daarom besloten om de ochtendvoedingen wel life te geven, 1 middagvoeding gekolfde melke en 1 met kunstvoeding en 's avonds aan de borst. Maar als ik kolf, komt er echt niet veel te weinig uit.
    Stel nou dat ie wel genoeg melk krijgt, maar hij gewoon erg hongerig is?! Ik vraag me dus af of het dan verstandig is om toch eerder dan de 6 maanden met bijvoeding te gaan beginnen. We hebben wel iets last van allergien in de familie. Wat is dan belangrijker? Stug door blijven gaan met borstvoeding of hypoallergene melk met de hoop dat dit een positief effect heeft op het tegengaan van allegien? of toch een tevreden baby en daardoor toch eerder met bijvoeding beginnen? Hij groeit trouwens als kool (7,2 kilo bij 3,5 maand)

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Volg je eigen gevoel hierin.
    Het advies is om het eerste half jaar niets bij te geven. Na een halfjaar borstvoeding met eventueel wat hypo-allergene voeding erbij zijn ze wat meer bestand tegen de mogelijke allergenen in groente of fruit.
    Hij heeft het dus gewoon nog niet nodig. Maar als het voor jou anders voelt moet je dat gevoel volgen. Jij kent hem het beste.

succes
    Linda

Deel Deze Pagina