is dit wel goed?

Discussion in 'Borstvoeding' started by caroline16, Sep 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

goedemorgen meiden,

de afgelopen week sliep mijn kleine meisje zes uur in de nacht.. overdag had zee minimaal 7 voedingen, dus alles was goed..

gisteren is ze de hele dag huilerig geweest, heeft overdag bijna niks geslapen, en ze heeft 10 voedingen gehad..

maar vanacht was alles gelukkig rustig..sterker nog, ze heeft van twaalf uur gisteravond tot half negen (!) vanochtend geslapen!!

is het wel goed dat ze zolang heeft geslapen, kan dat geen kwaad?
    en dat huilerige en ineens 3 voedingen meer willen hebben, is dat ook normaal?

xxx

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Ik denk dat je meisje toen ze zo huilerig was en veel wilde drinken tegen een regeldag aan heeft gezeten. Dit is heel normaal. Ze wil dan meer drinken dan jij op dat moment zeg maar maakt en dat regelt ze dan heel goed zelf door meer te vragen. Kan 1 dag duren maar ook 2 of 3. Rond de 6 weken en rond de 3 maanden kan je dit weer verwachten. Kan maar hoeft niet. Gewoon aan toegeven dan fiets je er het snelst doorheen.

Ik zou haar zelf wat eerder hebben wakker gemaakt. Ze is nog maar 9 dagen oud zie ik. Dus ik vind dat vrij lang ertussen. Je hebt dan kans dat de bloedsuikerwaardes te snel kelderen. Ik zou haar dan tussen 6 en 7 uur s'ochtends de eerste voeding geven. Liever niet langer dan 6 a 7 uur tussen de voeding s'nachts laten zitten.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Klinkt als een regeldag, dat is typisch bij 10 dagen. (soms dag eerder later).

Een regeltje voor de tijd tussen de nachtvoedingen: Het gewicht in ponden is het aantal uur dat er tussen de voedingen mag. Dus bij 8 pond is dat 8 uur.
    Overdag is het doorsnee max 4 uur om het dag-nachtritme er goed in te krijgen.

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

dankjewel!

dat van die ponden wist ik niet, dus dat is wel handig..
    normaal slaapt ze 's nachts 6 uurtjes.. nu dus 8,5 maar gisteren woog ze 4110 dus rond de 8,5 pond dus dan klopt het dus!

xx

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vanaf 4,5 kilo mogen ze de nacht doortukken :) (Dat is dus idd zo'n 8-9 uur, waarbij ervan wordt uitgegaan dat je dan nog even een avondvoeding geeft).

Share This Page