Afkolven toeschietreflex, melk invriezen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Emm27, Jun 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,908
    387
    83
    Ik kolf soms voorafgaand aan e voeding mijn toeschietreflex iets af ivm het verslikken van mijn zoontje (2 weken). Ik heb heel veel voeding dus ik zit dan op 80-100 ml per dag wat ik anders weggooi.
    Kan ik deze melk invriezen en ooit een keer geven of is dat niet slim omdat het alleen voormelk is?
    Ik kolf verder niet dus mengen gaat niet.

2. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Ik zou het zeker gaan invriezen als ik jou was.

Het verschil tussen voormelk en achtermelk is niet zo groot.
    Er zit iets meer vet in achtermelk, dus als je deze melk aan je kindje geeft zal het waarschijnlijk iets eerder komen voor de volgende voeding. Maar het is echt wel goede en voedzame melk.
    Laat je niet gek maken door verhalen over voor- en achtermelk.

Het is wel handig om een voorraadje melk ini de vriezer te hebben voor als je een keer niet in staat bent om live te geven.
    Tegen die tijd moet je er wel even aan denken dat je kindje moet wennen aan het flesje, dat drinkt blijkbaar anders dan de borst en dat sommige kinderen ingevroren en dan ontdooide melk niet lekker vinden.
    Mijn dochter dronk het wel, maar alleen als we het iets verder opwarmde dan dat de meeste doen. Het is soms even zoeken

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,908
    387
    83
    Bedankt!

Mijn dochter dronk ook niks uit de vriezer. Dat was jammer want ik heb al snel veel melk. Hopelijk is mijn zoon minder kieskeurig😁

4. BKT

BKT Actief lid

Sep 9, 2014
    102
    1
    18
    Ik zou het zeker niet weggooien dat kun je namelijk altijd. Je kunt het vast een keertje gebruiken. je kunt het 6 maanden in de diepvries bewaren.
    Het is wel zo dat je voeding zich gaat aanpassen aan het kindje.
    Voormelk verzadigd minder dan achtermelk.

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Mijn zoon dronk de melk zelfs bijna op kamertemperatuur, maakte hem niet zoveel uit. Al dronk hij wel meer als hij live dronk.

Share This Page