Koude melk?

Discussion in 'Borstvoeding' started by AnneLiesje, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Amber drinkt niet meer, we gebruiken nu een thee lepeltje om toch maar wat binnen te krijgen, Weet iemand of ik ook zo melk uit de koelkast mag geven?
    Volgens de ha kwam er een tandje door, ik geloof er niets van....

We hebben net met veel moeite 10ml naar binnen gelepeld en nu slaapt ze weer.... Dat is ook alles wat ze wil, slapen.

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Is ze niet ziek? Tenminste, veel slapen is bij ons altijd 'ziek'.

Koud mag, als ze 't lust tenminste. Ik heb ook wel eens koud water gegeven (was in de zomer).

Hou haar natte luiers goed in de gaten, en wees bedacht op uitdroging als ze niet veel drinkt. Heb je voro de zekerheid (je gaat 't weekend in) ORS voor baby's in huis?

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi,
    Hoe lang drinkt ze al niet meer? Alleen deze voeding? Had ze al wel honger dan? Is ze misschien een beetje ziekjes? verkouden, wat verhoging? (tjonge, wat een vragen heb ik toch zeg, sorry :oops: )

Melk uit de koelkast kan je zo geven, maar zelf heb ik de voorkeur het even een beetje warm te maken. Koude melk lijkt me niet zo lekker in die kleine buikjes. Ik zet het flesje uit de koelkast even in een pannetje gekookt water. Als de kou eraf is -> melk lauw, soms wat warmer, geven wij het met het flesje.

Hoe zit het met het plassen?

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Ze is vanaf woensdag niet lekker, maar vanochtend om 8uur laatste "normale"voeding op.
    Ze hapt en begint heel gulzig maar laat snel los en blijft dan aan het klieren.
    Dan is het krijsen en alleen slapen wordt ze stil van.

Ze had koorts maar nu niet meer.

Ik gebruik altijd flesverwarmer dan blijf ik dat doen! Wil niet dat ze ook nog buikpijn krijgt!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Denkt diep na, heeft geen goede ideeen :oops: .

- Regeldaagjes?
    - Sprongetje? (weet niet precies wat het is, maar daar hoor ik 'iedereen' altijd over en dan zijn de kids flink 'vervelend'.)

Ik zou zeggen, probeer haar aan te leggen als ze wakker is, maak haar wakker na 2.5-3.5 uur als ze niet zelf 'komt' en leg haar aan. Houd goed de plasluiers in de gaten, alertheid etc.

Drinkt ze misschien uit het flesje wel? Dan evt even wat kolven en geven. Dat ze wel iets binnenkrijgt.

Succes, hoop op betere antwoorden voor je.
    Beterschap voor je kleine.
    Groetjes.

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    was je al bij de ha geweest met haar (omdat ze koorts had?)

Zoë is toevallig 2 wkn geleden ruim een week ziek geweest, minder willen drinken, en meer slapen etc. heb toen de ha post gebeld moest het aankijken en anders als ik het niet vertrouwde maar langskomen, en de dag erna (maandag) naar de vervangende ha geweest en waarschijnlijk had ze van mij iets opgelopen (ik was zelf niet helemaal lekker) wat haar lichaam "zelf' moest opruimen..

haar buikje voelde goed e.d. (ondanks de diarree die ze had) ik hoefde geen ors te gebruiken omdat ze meer dan 250 ml dronk maar als ze slecht blijft drinken zou ik wel met haar langs de ha gaan hoor, in principe is het "niet normaal" dat een kleintje van deze leeftijd al ziek is...

de kleine moet minimaal 50 ml per kilo lichaamsgewicht drinken om niet uit te drogen..hoe dan ook zou ik zeker als je dat nog niet gedaan hebt je ha bellen of de huisartsenpost, want zeker met deze kleintjes vinden ze het vaak belangrijk om toch even langs te komen....

succes meid

7. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Bolbuikje, bdankt voor het meedenken!

Smoekie, ja was bij (vervangende) geweest, deze denkt aan een doorkomend tandje. Op het niet willen drinken zei hij, gewoon blijven aanleggen...
    Ik ben zelf ook een weekje geleden niet helemaal fit geweest, dus wie weet

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heb je enig idee hoe het met je productie gesteld is? Als je zelf ook niet lekker geweest bent, kan het wat terug gelopen zijn, waardoor die kleine niet tevreden is.

Goed aanleggen, evt extra kolven om je productie even te helpen ;) .

9. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Heb vanochtend nog 300ml uit 1 borst gekolfd dus daar ligt het niet aan volgens mij.
    Ze hapt wel en begint ook heel gulzig, maar laat dan snel (binnen een minuut) weer los en blijft happen/ trekken/ loslaten.

Maar net een paar slokjes op! Ik blijf wel zolang ze wakker is ieder half uur aanleggen, elk slokje is meegenomen.
    Blijft alleen lastig dat ik niet kan zien wat ze binnen krijgt.

Flesje wil ze nu al helemaal niet.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het kan zijn dat door jouw ziekte je productie iets is teruggelopen. Je melk wordt dan wat zouter worden en mischien lust je kindje het niet ?
    Ik zou proberen aan te bieden steeds en goed de luiers in de gaten houden.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Blijf aanbieden en maak haar ook regelmatig wakker om wat te drinken, kijk uit dat ze niet suf wordt.
    ORS is niet nodig als je borstvoeding geeft, omdat moedermelk beter opgenomen wordt dan ORS en ongevver dezelfde suiker/zoutverhoudingen heeft.

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ben het volledig met je eens wbt het regelmatig aanleggen e.d.

maar niet wat wbt het geven van bv en dat osr niet nodig is...

bij fv weet je wat je kleine binnen krijgt,en bij bv geven niet dan moet je echt dondersgoed weten dat je kleine genoeg binnen krijgt om niet met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis te belanden...

ors heeft enkel als functie het vochtbalans in het lichaam te herstellen (welke ze kwijtraken bij koorts en nog meer in combi met diarree), en daarbij maakt het niet uit via welke "bron" ze hun vocht krijgen, maar wel dat ze het binnen krijgen...

ongeacht welke voeding je geeft, bv of fv is het je 1e zorg te weten dat de kleine "genoeg" binnen krijgt zonder dat hij of zij uitdroogt...

sorry dm vaak genoeg zeg ik niks, maar a.j.b. ga niet vertellen dat als je bv geeft het niet nodig is ors bij te geven.......

ors geef je als je kleine echt niet of weinig drinkt, en met fv geven is het al moeilijk om dat te bepalen, en al helemaal met het geven van bv...want dan weet je niet hoeveel "vocht' je kleine binnen krijgt...

zoals gezegd is het niet nodig om osr te geven als het alleen al diarree hebt, het belangrijkste is om te zorgen dat het genoeg vocht binnen krijgt, ongeacht de manier waarop....

een kleine kan binnen een paar uur uitgedroogd zijn zou jij het op je geweten willen hebben dat men denkt dat het niet kan uitdrogen doordat je bv geeft? ik niet in ieder geval....

ten alle tijden bij diarree - koorts en of slecht drinken naar de ha....niet zelf gaan "dokteren"....

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ons manneke was ook ondanks de bv aan het uitdrogen, in het ziekenhuis gelegen, sonde gehad, nee meid dat moet je niet hebben hoor! Goed in de gaten houden die kleine meid van je! Veel aanleggen!

14. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    niet om het een of ander Nemo, maar hoe vaak wordt er wel niet verteld dat een kind tot een bepaalde leeftijd geen benul heeft van "smaak"? zeker niet als het bv krijgt (en al helemaal niet op deze leeftijd) ...

mijn hormonen zijn een beetje op hol vanavond, maar kan ff niet op mijn vingers blijven zitten omdat ik zo vaak van "jullie" lees dat kinderen nog geen "smaak" (niet alleen door jou hoor) hebben, (tenzij het uitkomt, dan "proeven"ze ineens wel verschil)...

15. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Waarom zeker als het borstvoeding krijgt niet? Hoeveel kinderen weigeren niet de melk uit de diepvries omdat die anders smaakt. Of veroorzaken problemen als er overgestapt wordt naar FV, dat ze die dan niet lusten..

16. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    lieve schat, je hebt gemist wat ik bedoel.....als men vragen opent over het geven van voeding, ongeacht wat (behalve bv) wordt er gezegd dat kinderen op die leeftijd nog geen smaakpapillen hebben en het verschil daarover ook niet kenne, waarom dan wel ineens als het gaat om bv?

snap je wat ik bedoel? zo niet lees ik het graag van je, leg ik het je nog duidelijker uit..

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Omdat borstvoeding altijd anders schijnt te smaken. Ligt eraan wat de moeder gegeten en gedronken heeft, dat veranderd de smaak van de bv ;) .

Spreekt niet uit ervaring, want ik ga echt niet zelf proeven :pale: :oops: !

18. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    maar dat kan dus niet bolbuikje...

je moet ongetwijfeld vaak genoeg hebben meegelezen als het gaat om (bij) voeding, en dan wordt er altijd verteld dat kinderen nog geen smaakpapillen hebben...

behalve als men zegt dat ze ipv een bv voeding een flesvoeding geven, dan hebben de kinderen ineens wel "smaak" want dat "smaakt" anders dan dat van mama...nou leg jij mij maar uit ( no affence) wat het verschil is....proeven ze het verschil nu wel ( tussen bv vers - uit de vriezer - en of fv) of niet....?

;)

19. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Is anders best lekker :D ;)

@ smoekie, snap inderdaad niet zo goed wat je bedoeld. Want ik geloof er niks van dat kinderen geen smaakpupillen hebben (moedermelk en kunstvoeding zijn toch niet voor niks zoetig) en heb dat eigenlijk ook nog nooit gehoord.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, ow sorry smoekie, ik dacht dat jij dat bedoelde :oops: .
    Er word toch altijd gezegd dat bv altijd weer anders maakt?

Ik moet zeggen dat ik meestal de topics over bijvoeding niet echt lees, alleen mijn antwoord op de vraag (probeer) te geven.

Geen idee dus hoe het precies zit, ik weet alleen dat ze hier alledrie de mogelijkheden gewoon opdrinken ;) .

Ik denk dat die kleintjes van mij wel smaak hebben want vorige week met de eerste groente was het duidelijk aan de gezichten te zien dat het wat anders was als melk. Geen idee hoe dat geweest zou zijn toen ze 3 maanden waren. Misschien hebben ze toen het verschil nog niet geproefd, maar dat zullen we nooit weten.

Share This Page