Ik dacht dat baby's tot zo'n 9 mnd beter zoutloos konden eten??!! Het is nog helemaal niet goed voor de nieren. Ik had vanavond een potje van Blédina, van Danone klaargemaakt. Worteltjes met scharrelkip. Ik vond het al zo kruidig ruiken?? Nou ja, dr stond vanaf 6 mnd op, dus ik dacht dat het geen kwaad kon. Ik had hem warm gemaakt en Isa dr wat van gegeven. Nou was ze vrij moe, dus ze at niet zoveel. Ik had toch het idee dat het door het potje kwam. Dus ik keek er nog eens op, wat zag ik daar??? Er zit dus zout in!!! Hoe kan dat nou toch? Ik heb het snel weggedaan. Ik gaf tot nu toe steeds potjes van Nutricia. Volgens mij zijn die wel zoutloos. Tja, ik wilde wel eens wat anders proberen. Dus: wees gewaarschuwd, ook de ingrediënten goed lezen!!! (Ik kan me niet voorstellen dat iedereen dat ook altijd braaf doet, ik in ieder geval niet. ) Ik ga dat vanaf nu ook maar goed doen!
Dat is gek, inderdaad is het beter om je kindje het eerste jaar geen zout te geven. Wij letten er nog steeds op en onze dochter is al ander half...
Zelfs als je alleen puur groente kookt komt er zout bij, ik vraag me dus af of het wel toegevoegd is.. maar het is sowieso goed om bij de ingredienten te kijken, vaak zitten er ook allergenen in potjes die ze beter pas vanaf een jaar kunnen krijgen, zoals tomaat.
Ik heb er nooit op gelet eigenlijk, maar het zal wel minimaal zijn lijkt me. Ik heb voor as nooit zoutloos gekookt.
Ik ben een echte etikettenlezer!! Komt ook doordat ik alle koemelkprodukten moest vermijden. Ik kwam er ook achter dat in de bledina optjes vaak suiker zit.
Marije even een vraagje, als je groente kookt komt er toch geen zout bij? Ik kook de groente alleen in water en verder niet, voeg zelf iig geen zout toe
ik kook nooit met zout ook niet voor onszelf dit ben ik gewend van huisuit en mijn oudste kids weten niet beter zout staat wel altijd op tafel maar wordt alleen gebruikt door mijn mannetje potjes vind ik zowiezo goor zit geen smaak aan nou die van Blédina dan wel las ik het is een kleine moeite een piepertje meer te koken ik vries dan ook voeding in voor het geval we iets eten wat voor caitlin niet geschikt is hier geen potjes in huis bbbbrrrrr stopverf
In levende organismen zoals groenten en vlees zitten van nature zouten. Ik heb zelf geen potjes, dus het nu niet na kunnen kijken, maar als er bij het lijstje bij ingrediënten "zout" staat is het toegevoegd, staat het in het lijstje van suikers, vetten etc. dan is het niet toegevoegd.
wat je ook kunt doen is (tis even iets meer moeite) om aardappels te koken, dit goed te prakken met verschillende soorten verse (of diepvries) groente (groente uit pot hebben zowieso al weer meer zout dan diepvries) en dit dan verdelen in een ijsklontmaker (die blokjes) en goed af te dekken en in de vriezer te doen. zo kun je desgewent elke avond (ook als je dus een geen zin hebt om te koken) de kleine verse groente voorzetten... en dat wat in de potjes zit bij mijn weten worden er verder nooit geen zouten of suikers toegevoed, in ieder geval zeer zeker niet bij de olvarit potjes maar hoe het bij die ander zit dat weet ik niet.... succes
Kaylee begint over een paar weken aan de bijvoeding en ik ben iig van plan alles vers te maken. Kleine moeite en da weet je zeker dat er geen zout in zit (en die potjes stinken verschrikkelijk ook)
Eens Serjenka bijvoeding gaat krijgen ben ik ook van plan om alles vers te maken en dan in te vriezen. Heb het niet zo op potjes voorzien.
(en die potjes stinken verschrikkelijk ook) behalve die met worteltjes en broccoli die ruiken nog wel lekker..
In die potjes zitten behoorlijk wat toevoegingen heb ik begrepen. Zo hoorde ik een tijd terug dat er in een potje van 8 maand of zo nootmuskaat in zat. En in die potjes zit ook appelsap om de boel wat smaak te geven. (iig in die van Nutricia) Ik ben zelf dan ook niet zo'n voorstander van potjes, maak het liver vers en geef het ala Rapley.
hihi.. nou waar ik vandaan kom, koken er maar weinig echt vers in het begin, want ik grijp vaak mis bij de potten. Hier eet As vaak met de pot mee, maar ze krijgt ook vaak zat een potje. En die van olvarit, die ruiken lekker hoor! En smaakt ook prima. Ik weet met die potjes zeker dat As nu veelzijdiger en beter eet dan als ze uitsluitend met ons mee zou eten.
en smaken nergens naar grote meelhap vind ik het en beter eten dan met de pot mee door die potjes? vind ik een beetje larie want met vers kan je veel meer varrieren dan die potjes want die smaken allemaal het zelfde bbrrr jak
Het zit toch iets anders in elkaar dan jullie denken. Je mag namelijk wel zout bij de aardappelen doen bijvoorbeeld tijdens het koken maar je mag achteraf geen zout bij het eten toevoegen daar gaat het om... dus wel koken met een beetje zout maar niet daarna de zoutpot erover uitstrooien. En sowieso zit er inderdaad in groeten ed ook natrium ed. Je hoeft echt niet zo bang te zijn dat je kind een korreltje zout binnen krijgt hoor. Hoor mij zo was ik met mijn eerste ook..
Nou, mijn oudste heeft erg veel potjesvoer gehad en al snel was zelfs een rijstkorreltje te grof, het duurde dus veel langer voor hije en goeie eter was. Elske krijgt alleen maar vers (lust geen potjes, vond ik in het begin ook weleens lastig ) en eet werkelijk alles. Ik maak altijd voor een paar dagen verschillende soorten eten, zodat ze veel variatie krijgt en ik niet elke dag dubbel hoef te koken. Al eet ze nu bijna altijd met ons mee trouwens, heb alleen een kleine voorraad in de vriezer voor als we iets niet eten wat zij nog niet mag. En over dat je wel zout mag gebruiken bij het bereiden van het eten, dat heb ik ook weleens gehoord, maar ook daarover tegenstrijdige berichten, ik heb het zekere voor het onzekere genomen en het eerste jaar zoutloos gekookt.