Wat dragen jullie ´s nachts?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eylem, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sinds een week krijgt onze kleine meid borstvoeding en dat gaat super :D ze drinkt heel erg goed en ik heb meer dan voldoende melk. Nou vind ik het niet prettig ´s nachts een beha te dragen (en het lijkt me ook niet zo goed ivm afknelling :( maar dat is maar een ideetje van mij) maar ik heb dus regelmatig een zeiknat shirt aan (bah) en als ik Irem ´s nachts aanleg begint de andere borst ook spontaan te lekken natuurlijk. Hoe doen jullie dit? Of gewoon toch wel een voedingsbeha (zonder beugels misschien) dragen met pads?

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Op borstvoeding.com kun je soort rekbh's bestellen zonder naden. Deze heb ik gebruikt met natuurlijk de pads erin, ben er erg over te spreken!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gefeliciteerd met je kleine meid!

Hier de komende maanden nog gewoon voedingsbh's (zonder beugel) aan hoor 's nachts, anders wordt echt alles nat inderdaad. Ik slaap regelmatig met spuugdoekjes in mijn bh en die houden het ook niet altijd, vooral als Lisa opeens langer doorslaapt dan normaal. En altijd een spuugdoek bij de andere borst dan waar ik mee voed, want die doet net zo hard mee en soms houdt het doekje het ook niet altijd. Heel handig, die borstvoeding ;)

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik slaap altijd bloot :) en heb dat toen ook gedaan. Wel geprobeerd, bh met compressen, maar dan verschoven de compressen steeds.

Ik sliep op een grote dubbele handdoek voor het lekken, maar die hield het eigenlijk ook niet. Wij kunnen aan een nieuw matras.

Wat ook kan: Voedingshemdje met maandverbanden erin geplakt. Niet charmant, maar lijkt me wel effectief.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier in de tijd dat ik nog lekte (eerste maanden bij de oudste twee, bij de jongste nooit gelekt) had ik gewoon elke nacht mijn bh aan met pads erin. Ik zelf had/heb hier geen problemen mee omdat ik dit eigenlijk al jaren doe, met bh slapen. En nu is het wisselend, met of zonder bh slapen ;)!

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik sliep met z'n matrasbeschermer (uit kraampakket) onder mijn bovenlichaam. Gelukkig is het tijdelijk, straks is de productie afgestemd op de behoefte van je baby.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gefeliciteerd met de kleine en de bv!

Op advies van anderen ben ik gestopt met koffiepads (zoogcompressen) en gewoon een shirtje gaan slapen.
    Ik heb een badlaken onder me liggen.
    Het ging in het begin nog wel eens "mis" maar al heel gauw lekte ik helemaal niet meer.
    Overdag gebruik ik ook helemaal niks meer en mijn dames zijn hartstikke zindelijk :D
    Misschien het proberen waard? Voor ik weer ging werkeen was ik van mijn lekkage af :D

8. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik sliep in het begin op een dubbelgvouwen badhanddoek en als ik ging voeden legde ik een hydrofielluier over mijn andere borst (of tussen de borsten in, dat weet ik niet meer precies) tegen het lekken tijdens het voeden. Zijn gelukkig maar tijdelijk ongemakken ;).

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier idem!
    Het is niet voor iedereen tijdelijk hoor, sommige blijven lekken, wat ze ook doen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Eva heb ik tot het eind (14 maanden) gelekt uit de borst waar ik niet mee voedde. En heel lang gewoon gelekt uit beide borsten.

En ik kan wel een handdoek neerleggen op bed, maar dan wordt je dekbed toch ook helemaal nat?

11. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Bij de oudste lange tijd voedingsbeha's gedragen mét pads. Het duurde zolang dat ze zindelijk waren.
    Bij onze tweede dochter zijn mijn borsten bijna meteen zindelijk, 's nachts alleen een hempje aan. Als ik ga voeden doe ik een pad of een hydrofiel voor de andere borst.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik doe een badstof spuugdoekje een paar keer dubbelgevouwen bij de andere borst, maar daar lek ik vaak zelfs nog doorheen. Ik heb een beetje overijverige borsten geloof ik ;)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Ik droeg in het begin een hemdje met een hydrofiele luier erin. Na een week of 6 lek ik niet meer en draag ik gewoon een hemdje of een pyama.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties en felicitaties! Ik ben ook erg dankbaar dat de voeding zo goed gaat. Ze was na 5 dagen al terug op geboortegewicht :)

Ik heb sowieso nog een molton met plastic op mijn matras liggen van voor de bevalling dus mijn matras is wel beschermd. Ik ga het toch nog een paar dagen zonder proberen, misschien gaat het dan beter...Vind slapen met bh echt niet prettig en nu lees ik dat het bij veel van jullie ook over is gegaan, hopen dat het bij mij ook gebeurt. Tijdens het voeden leg ik het spuugdoekje over mijn andere borst.

15. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik heb alleen de eerste weken snachts gelekt, toen sliep ik met een zwangerschapsbeha of voedingsbeha (zonder beugels) aan. Er hoefde niet eens pads in, als er maar een beetje druk op de tepel zat lekte ik niet (tenzij ik op mn buik ging slapen).
    Nu slaap ik al maanden (geef nu 9 maanden BV) met zo'n voedingsshirtje van de H&M.

16. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    ik slaap al vier maanden met een voedingsbh zonder beugels en zoogkompressen erin. Ik kan echt niet zonder. Juist s nachts lek ik, overdag niet veel maar ik durf het niet aan. s nachts produceren mijn borsten erg veel en tegen de ochtend zitten ze propvol (mijn meissie slaapt door).

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier hou ik m'n voedingsbh met zoogkompressen aan. Nachten wisselen hier, soms komt ze om 5/6 uur soms ook eerder. Meestal zijn m'n zoogkompressen doordrenkt. Vanmiddag sliep ze ook 4 uur lang en zat er 5 uur tussen de voedingen, zorgde ook voor wat lekkage. Hier voorlopig niet zonder haha

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gefeliciteerd met je dochter, wat heeft ze een schitterende namen!

De eerste tijd had ik 's nachts wel zoogcompressen, die eerste 4 weken lek je toch al snel heel veel. Ik had in Engeland een 'sleeping bra' gekocht, ik geloof dat Prettymum ze tegenwoordig ook verkoopt. Maar het kan ook met zo'n elastisch hemdje van de Hema.
    Op borsthoogte had ik een dubbelgevouwen badlaken liggen om lekkages op te vangen.
    Die eerste tijd had ik het zo warm dat ik niet aan een dekbed moest denken, en een laken stop je 's morgens zo in de was!
    Daarna had ik ook geen dekbed, maar een laken en deken, omdat de kinderen bij me in bed sliepen.

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik draag nog steeds een voedingsbh 's nachts.. anders lek ik toch een beetje. Dochter krijgt meestal geen nachtvoedingen meer, maar die enkele keer dat ze dat wel wil, heb ik ook geen zin om eerst een bh aan te gaan trekken met zoogkompressen, aangezien de borst waar ze op dat moment niet aan drinkt flink lekt.

20. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik heb eigenlijk weinig last van lekken gehad, eerste tijd met een bh met pads geslapen, maar daarna zonder pads en als ik eens een nat shirt had, maakte ik daar (omdat het niet veel voorkwam) eigenlijk geen probleem van...

Deel Deze Pagina