Ons meisje clustert eigenlijk nauwelijks, ze ligt wel s'avonds altijd op de borst maar drinken niet vaker dan elke 3 uur. Soms wil ze wel vaker maar dit is zeker niet dagelijks.. Is dat erg?
Ik denk niet dat dit erg is hoor Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie vergroten - Clusteren Hierin staat o.a. dat clusteren een manier is om aandacht te zoeken, rust en geborgenheid bij mama. Ik denk dat je kindje gewoon heel tevreden is! Gefeliciteerd nog!
Dankjewel Haha denk t ook, heb dr bijna de hele dagen bij me dus denk dat dat genoeg is, en productie verhogen is ook absoluut niet nodig haha
Nee hoor. Oudste dochter was een liefhebber van clusteren. Tweede dochter en zoon hebben het nooit gedaan. Ik heb zelf het idee dat het ook met prikkelverwerking te maken heeft. Oudste dochter is gevoelig en kan snel overprikkeld raken. De borst was een manier om tot rust te komen. Verschilt dus echt per baby.
Volgens mij niet hoor.. Zoon heeft niet geclusterd. Die nam in 1 voeding zoveel tot zich dat hij blijkbaar geen behoefte had aan clusteren? Dochters dronken veel vaker en clusterden wel
Mijn beide zoons hebben veel geclusterd, maar begonnen daar pas mee vanaf 6-8 weken. In het begin helemaal niet. Het kan dus ook nog komen. Gefeliciteerd met je dochter!