Nu 3 dagen bezig met borstvoeding. Maar het doet verschrikkelijk veel pijn. Ik krijg hulp bij het aan leggen maar pffff wat is dat pijnlijk. Dus tepelhoedje gekocht.... werkt niet. Mijn tepel begon te bloeden. En de huid komt er gewoon van af! Weet niet of ik nog door wil gaan
Volgens mij gaat er iets niet goed! Ok, beetje pijnlijk was het wel in het begin, maar tot bloedens toe? Zo hoort het niet te gaan! Heb je al een lactatiekundige om hulp gevraagd?
Zsm een lactatiekundige laten komen. Bloed =fout aanleggen. Het verbaasd me dat je kraamhulp nog geen LK heeft gebeld.Die is er voor hulp bij problemen. Klinkt niet leuk, maar als je zelf blijft aanmodderen, lezen we waarschijnlijk over een paar dagen dat je gestopt bent. Jammer, niet nodig! Want dit is natuurlijk zeer pijnlijk, dat kan ik me heel goed voorstellen. Laat de kraamhulp haar contacten gebruiken. Informeer morgenochtend of er een LK aan jouw cb verbonden zit. Of kijk op Borstvoedingsforum.nl :: Index Daar is een link (aan de rechterkant) waar je een LK in jouw omgeving kan vinden. Huur desnoods tijdelijk een kolf, zodat je tepels wat meer rust krijgen. Je kindje dan voeden via fingerfeeding. Succes!
Leuk is anders Smeer je ook Purelan? Het verzachtte de pijn bij mij in de eerste week. Na de voeding smeerde ik het met een beetje melk op de tepel en even aan de lucht laten drogen...
Je hebt geen hulp meer ingeschakeld, ik lees dat je al bent overgestapt op kv. Dat is uiteraard je eigen beslissing, en hopelijk ben je lekker van je kleine aan het genieten.. maar wel jammer dat je schrijft dat je hebt "moeten" stoppen. Je begin was echt niet prettig, maar als je een LK had laten helpen na die paar dagen, was het probleem wel opgelost, en had je waarschijnlijk verder kunnen voeden.Maar wat ik schreef, zelf aanmodderen is de weg naar stoppen meestal. Off topic: Jammer hoe moeilijk het toch schijnt te zijn om de weg naar een lactatiekundige te vinden. We lezen dit soort berichtjes regelmatig, en de uitkomst is zo vaak dat er dan al vrij snel overgestapt gaat worden. Wat dat betreft zou er vanuit de kraamhulp en het cb toch veel meer voorlichting/doorverwijzing moeten plaatsvinden. Ik pleit nog steeds voor een LK aan je bed in 1e week. Gewoon om te kijken of alles goed gaat.(indien nodig uiteraard!)
Hola!!! Ik had hetzelfde!!! Geen tepels, maar twee paarse bebloede toppen! Mother pads en cortisonezalf! Mijn baby knaagde als een rat , zo voelde het toch! En ik heb heeel veel hulp gehad van lk's. Volhouden!!! Na 2 weken gaat het beter! En na 1 of 2 maand begint het echte genieten!