Hallo allemaal! Mag ik jullie advies? Ik ben (bijna) 37 weken zwanger en heb vanmorgen een hele mooie voedingsbeha gekocht in een lingeriewinkel. De verkoopster heeft me advies gegeven mbt de maat en uiteindelijk ben ik de winkel uit gelopen met een beha die me OP DIT MOMENT perfect past. Maar, ik dacht altijd dat je een maatje groter moest kopen.. De beha zit me nu (met en zonder compressen) als gegoten maar ik ben bang dat hij straks (als de bv goed op gang is gekomen en de ergste stuwing voorbij) misschien aan de kleine kant is. Mijn borsten zijn trouwens nu al een stuk groter dan ze vóór mijn zwangerschap waren. Wat denken jullie? En wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt! Liefs Lara
hoi die maat is waarschijnlijk wel goed. met de stuwing zijn je borsten wel groter maar daarna zal hij waarschijnlijk wel weer goed zitten. ik heb bij hunkemoller gewerkt voordat Julian geboren is! en ik heb de laatste weken ook al voedingsbh`s gedragen en die pasten met de borstvoeding ook nog goed. en anders als je ze nu nog niet draagt kaartjes en bonnetje bewaren, mochten ze niet meer passen zijn ze zo geruild!
tja, moeilijk te voorspellen waarschijnlijk... ik heb na de bevalling wel nog een grotere maat moeten kopen.
De voedings bh's die ik tijdens de zwangerschap droeg passen nu echt niet meer. Ter vergelijking, in zwangerschap 85 C en nu 90 D... Lastig, want is bij iedereen weer anders volgens mij!
Ik had op het einde van mn zwangerschap 75D en nu 80E ... Ik had een goedkope BVbh gekocht bij de HEMA ... en dat is nu mijn noodgevallenBH ... mn man is in mn kraamtijd naar de prenatal gegaan voor de 80E en ik heb er later zelf nog een gekocht van Anita (die vind ik echt het lekkerste zitten) ...
De voedingsbeha die ik tijdens de zwangerschap gekocht paste niet meer na de bevalling. Toen de beha van de Hema, wat een rotding. Idd een noodgevallen beha. Ik ben ook uitgekomen op Anita, ze zijn wel duur, maar zeker als je van plan bent om lang(er) te voeden is het het wel waard.
In mijn zwangerschap had ik voor de zekerheid een paar goedkope voedingsbh's van de Hema gehaald voor als mijn borsten groeiden. Alleen dat deden ze niet... Ik heb nog steeds dezelfde maat als voor en tijdens mijn zwangerschap. Het enige verschil is, dat mijn borsten nu wat steviger voelen.
Ik had voor ik zwanger werd ong 85D tijdens mn zwangerschap op het laatst en de eerste tijd na de bevalling 95F en nu zit ik op 90E. Mn borsten waren dus flink geroeid maar naarmate ik langer bv geef krijgen ze steeds meer hun oude maat terug. Zou gewoon na de bevalling met gaan shoppen... stuwing duurt maar kort dus om daarvoor nou een grotere bh te kopen zou ik niet doen en tidjens de stuwing is een wat strakere bh fijn. Na een week of 2 kan je vaak wel ff de deur uit voor zoiets (uitgebreid winkellen zit er dan niet in maar ff een bh scoren moet lukken) en anders vraag je je man/moeder
Ik had in de zwangerschap 85D en nu 75E. Ik had 80E gekocht in de laatste weken. Qua cup wel goed, maar veel te groot in omtrek, dus niet genoeg steun en de achtenkant "kroop" omhoog. Ik had ook die van Noppies gekocht. Is nietzo zeer in cupmaten, maar meer in small, medium, large, xL. Is meer een top idee. Deze kunnen veel beter uitrekken en die pas ik dus nog wel heel goed. Die zitten ook heel fijn als je stuwing hebt. (zit lekker strak) Die draag ik dus ook vooral s nachts, haha..
De voedingsbehas die ik met advies van de verkoopster kocht (en ook met 37 weken al goed zat) zitten nog steeds goed. Tijdens de ergste stuwing in de eerste dagen is een ietwat strak zittende beha (kwa cups dan) juist wel lekker, is mijn ervaring. Zo groot als tijdens die eerste keer stuwing worden je borsten meestal niet meer. Kortom, bij mij was het aan het eind van de zwangerschap ongeveer hetzelfde als nu.
Hier zelfs ietsje kleinere borsten tijdens de BV dan aan het einde van mijn zwangerschap. Het kan dus alle kanten op
Het ligt aan je borsten inderdaad maar ook aan de bh. Ik heb bh's die heel erg mee kunnen rekken en 1 bh met kant die dus minder meerekt. Die zit ook niet zo lekker, terwijl toen ik 'm kocht het wel lekker zat. De anderen zitten nog wel heel lekker.