Kindje wakker maken voor voeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by Elleke, Oct 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Ons kleine meisje moet ik echt steeds om de 3 uur wakker maken voor de voeding, ze slaapt zo heerlijk steeds. Soms heeft ze ook gewoon echt geen zin om te drinken. Is dit erg? Veel zeggen dat dit een goed teken is, dat ze gewoon goed vol zit. Ze krijgt sowieso 7 voedingen per 24 uur, dus dat is wel goed volgens mij?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zolang ze voldoende natte luiers maakt, tevreden is en goed groeit, is het voldoende. Je zult binnenkort wel naar het bureau moeten om te meten/wegen, denk ik?
    Wat gebeurt er als je haar niet wakker maakt om de 3u? Hoe lang slaapt ze dan?
    Het is voor je productie wel aan te raden om idd vaak te voeden, zeker in het beginstadium, maar met 7 voedingen per 24 uur zit je daar wel goed mee hoor. Als je merkt dat je te weinig gaat krijgen, kun je altijd wat vaker aanleggen of bijkolven.

3. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Ik zou haar lekker laten slapen ... Idd als ze genoeg plasluiers heeft en alert is is het prima ...

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb altijd gevoed op verzoek, met als 1 van de voordelen dat ze elke voeding ook echt goed dronk. Heb ons meisje dus ook nooit wakker gemaakt voor een voeding. Is er een reden waarom je haar om de 3 uur wakker maakt?

7 voedingen klinkt prima. Als ze inderdaad alert is zodra ze wakker is en tevreden oogt, genoeg plasluiers heeft, is het goed, zoals al eerder gezegd.

5. Misoh

Misoh Bekend lid

7 voedingen klinkt, net zoals de anderen zeggen prima.

De kraamweek is het wel verstandig om om de 3 uur wakker te maken om zo je productie snel op peil te krijgen.

Als ik jou was zou ik eens gaan kijken wat ze doet als je haar niet wakker maakt. Wie weet blijft ze wel heel dicht bij de 3 uur zitten.
    Als ze vrolijk blijft, plast en poept dan zit het meestal wel goed. Je kan ook altijd naar het weeguurtje op het cb. Dan weet je of ze ook goed groeit als je haar op verzoek voed.

Ik houd zelf wel een minimum aan van 5 voedingen op een dag. Hier haal ik dat heel soms. Vaker is het 7 of 8 voedingen.

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik heb nooit wakker gemaakt. Voordeel als ze dirnken als ze honger hebben is dat ze de borst goed leeg drinken en ook de vette achtermelk binnen krijgen. Risico als ze overdag veel slapen is dat ze 's nachts de voedingen gaan inhalen maar goed dat gaat ook vanzelf over :)
    Hier met 3 weken tussen de 8 en 10 voedingen per 24 uur trowuens.

7. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    zou graag reden willen weten waarom je om de 3u voedt?

hier ook op verzoek. In kraamweek overdag wel ong 3u aangehouden, nachten op verzoek. Maar na de eerste week was allse goed op gang en ben ik volledig overgestapt op verzoek. Maak haar alleen wakker als we weg moeten en ik wil dat ze eerst nog even drnkt

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier werdt ook aangeraden om dr elke 3 uur wakker te maken. Die van mij werdt niet uit dr zelf wakker omdat ze te suf was van de geelzucht.

Toen dat eenmaal beter ging heb ik gevoed op verzoek en als ze er 4 uur tussen liet dan vond ik dit ook prima!

Ik zou ook ff kijken wat ze doet, miss wordt zei wel na 3,5 uur wakker bijvoorbeeld.

Suc6!

Share This Page