auw! harde plekken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Willeke1987, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willeke1987

29 jan 2009
    87
    0
    6
    Vrouw
    hallo ilse,

ik heb sinds vanacht een grote harde plek in mijn linkerborst en die krijg ik er niet uit! ik heb mijn kleintje ook al 2 keer aan die kant aangelegd in de hoop dat ze me helpt met die plek maar t zit heel vast. ik heb t al gemasseerd en ik heb ook de warme douche er al overheen gehad en met de kolf geprobeerd maar niks helpt! wat moet ik nu??? owja HA zegt CB bellen en CB zegt HA bellen grrr lekker is dat he? het komt trouwens omdat ik aan t afbouwen ben met de BV en ik heb zo enorm veel productie dat ik eigenlijk geen voeding weg kan laten:( ik gebruik ook al salvia officinales om de BV te remmen maar ik weet t niet hoor volgens mij werkt dat niet bij mij en de laatste optie is dan volgens mij pilletjes van de HA om in 1 keer te stoppen maar mijn HA doet net alsof ie daar nog nooit van gehoord heeft:( ik wou dat ik nooit aan BV begonnen was wat een rampenplan! dan denk ik wel eens hadden ze de man niet borsten kunnen geven:(

groetjes willeke

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo willeke,

Hoe is het nu?

Het afbouwen met veel melk is altijd een lastig punt.
    Juist die vrouwen zijn erg gevoelig voor harde plekken, etc.

enige remedie is even een stapje terug in het afbouwen en proberen die borst zo goed als mogelijk te legen, of in elk geval zover dat de harde plekken soepeler zijn.

Evt helpt het om onder de douche de borsten wat te masseren om de harde plekken wat minder gevoelig te maken.

Sommige moeders vinden kou lekkerder. Evt kan je een pijnstiller nemen.

Nog even volhouden. Als je echt een borstontsteking krijgt moet je bij de huisarts zijn.

Misschien lees je hier nog wat extra tips:

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding afbouwen: praktische tips

Heel veel succes

Ilse

Deel Deze Pagina