Aaarghh sommigen snappen het echt niet

Discussion in 'Borstvoeding' started by lautjuh85, May 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    We waren zondag bij mijn schoonouders ivm moederdag. Ik had mijn dochtertje op schoot en we hadden het over borstvoeding. Zegt mijn schoonmoeder ineens "dat is straks ook wel over of niet?" Ik zeg hoezo? "nou omdat je straks weer moet werken, dan moet je wel stoppen denk ik". uuuh nee! Ik ga gewoon op het werk kolven. Nou dat vond ze maar raar geloof ik. Ze keek me aan en zei niks meer. Pfff alsof je moet stoppen omdat je weer aan het werk gaat? Sommige mensen snappen er ook niks van. Moest het ff kwijt haha. Heb het gevoel alsof ik me NU al moet verdedigen en mijn dochter is nog maar net 2 maand.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom gelijk verontwaardigd? Kan het niet gewoon zijn dat je moeder het niet voor zich kan zien kolven en werken? Er zijn genoeg vrouwen van een andere generatie die zich niets hierbij kunnen voorstellen. Door ze te vertellen hoe je van plan bent dit aan te pakken (en te vertellen dat er wetgeving voor is) kun je ze iets leren. Ik zou me persoonlijk minder aan gesproken voelen maar kennis over gaan brengen.

3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Mijn schoonmoeder weet wel beter, want mijn zoon heb ik ook borstvoeding gegeven en daar had ze ook altijd commentaar op. Hij moest maar aan de lange vingers en de danoontjes.

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    MIjn moeder begreep er ook geen hout van en nu is ze er erg trots op, dat haar kleinzoon zo lang bv krijgt. Het is soms raar als je eigen kinderen andere keuzes maken dan jijzelf ooit hebt gedaan kan ik me zo voorstellen (ik weet over 20 a 30 jaar meer hierover ;))

5. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    tis sowieso erg "normaal "tegenwoordig (lijkt wel) om alleen 3 mnd bv te geven en dan al af te bouwen of afgebouwd te zijn omdat kolven een heel gedoe is.

ik dahct dat eerst ook, over kolven dan, kolven en werken heb ik nooit gedaan, maar als dat zou moeten zou ik het ook ehct helemaaaal geen moeite vinden en niet meer als normaal.

Maar sommige weten er gewoon niks van, of kunnen zich er niks bij voorstellen. Zijn er ook zat die denken dat je vanaf 3 mnd wel heel makkelijk kan combineren en geen idee hebben hoe dat allemaal werkt met productie etc

Sowieso aangesproken worden op je bv of bv-"plan" vond ik toen ook erg lastig ...vooral die eerste periode als je kindje nog zo klein was, ikd ahct dan altijd ach mens houd je mond, mn baby komt net uit mn buik! hihihih

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

Apr 19, 2008
    3,996
    1,582
    113
    Ja ik vind het gewoon heel irritant dat ze constant dingen aan mijn kind wil geven waar ze nog helemaal niet aan toe is. Nu met L.ize doet ze dat (nog) niet, maar toen met mijn zoontje....Pfff constant tegen hem zeggen dat hij een lange vinger best lekker vind. Terwijl ik gewoon die liga 1e stap had bijv. Ze gaf hem toen zelfs een toastje met filet americain...

7. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hihi, ja mensen willen kindjes altijd zien smullen, en denken vaak dat dat heel zoet moet zijn, maar ik begrijp het soms wel ...alleen ik ben er ook geen voorstander van, gewoon duidelijk zijn over je gedachte over eten enz, en hun er vaak aan herinneren ;) dna houden ze wel op :)

Share This Page