Help Mijn kleine meid krijgt borstvoeding.. Nu had in een ontsteking in mijn baarmoeder waarvoor ik een anticiotica kuur moest.. Dit kon met borstvoeding geven, het enigste risico wat er aan vast zat was dat Féline misschien later een allergie voor bepaalde antibiotica's zou ontwikkelen. Ze is er best wel hangerig door geweest en een beetje ziekjes (veel spugen en slapen) Deze rot kuur is gelukkig afgelopen.. Maar uit een kweekje blijkt dat de infectie nog niet weg is.. oftewel.. Ik moet een nieuwe, zwaardere antibiotica kuur Ik zit er nu echt over na te denken om te stoppen met borstvoeding, terwijl dit juist super gaat.. Maar puur om het feit dat Féline niet nog meer rotzooi in dat kleine lijfje van d'r krijgt.. Dan zou ik wel proberen om door te kolven, voor na de kuur Wat zouden jullie doen in mijn situatie? En zijn er mamma's die het zelfde hebben mee gemaakt? En hebben jullie kindjes nog ergens last van gehad? Liefs
Ik heb zelf ook een keer een kuur gehad en ben toen blijven doorvoeden. Zelfs met kuur lijkt mij bv beter dan kv. Let trouwens wel op dat jij en je kindje meer kans op spruw hebben tijdens of net na een ab kuurtje ! Op www.borstvoeding.com kun je een medicatielijst vinden kun je zelf nagaan of je kuur samen gaat met bv. Is nogal ingewikkelde materie maar als jij een kuur krijgt komt er natuurlijk maar een gedeelte in de melk en dan moet je nog berekenen hoeveel er door je kindje word opgenomen. Dus mischien krijgt je kindje wel niet eens zoveel binnen. Al snap ik natuurlijk wel dat je het liefste hebt dat je kindje niets binnen krijgt !
je kunt ook kolven tijdens de kuur en dan daarna weer beginnen. artsen zeggen vaak dat het kan maar ik heb mijn twijfels. het sloopt echt compleet je darmflora namelijk. Ze krjgen er vaak diarree van.. Mijn moeder had een hele zware antibioticakuur toen ze mij bv gaf en ik ben er toen erg ziek van geworden. ik heb nu nog veel darmproblemen en het is niet duidelijk of het gerelateerd is. ik zou uitkijken! maar stoppen met bv is ook zonde... dus zelf zou ik gaan kolven en dan de bv weer oppakken.
Het klopt dat ab invloed kan hebben op je kindje. Echter kv heeft óók invloed op de darmflora zie artikel op Eurolac.net (Een enkel flesje kan toch geen kwaad? ... Of wel? )
Ik zou altijd BV laten prevaleren boven KV, ook als dit betekent dat je kolft. Je zou kunnen bespreken dat je de ochtend voeding sowieso blijft geven en de late avondvoeding ook, dan heb je de minste kans op bijwerkingen en neem jij de ab-pillen na de voedingen in. Voor de voedingen tussenin kan je gekolfde melk gebruiken. Welke ab-kuur krijg je? Ik werk zelf in de apotheek en kan je misschien goed adviseren.
Ik heb de eerste dag met de antibiotica kuur gewoon nog BV voeding gegeven.. en dat hebben we helaas geweten.. We zaten om 22.30uur bij de spoed.. Ze heeft non-stop van 18.00 tot 23.45 gekrijst van de pijn.. Ben daarna ook gelijk overgegaan op flesvoeding & (m'n voorraadje) afgekolfde melk.. Ik heb eergister m'n laatste pil op 'sochtends en ben gister weer begonnen met borstvoeding! Het gaat allemaal goed! Maar geloof mij nou maar, dat ik NOOIT MEER BV geef met een ab kuur!
Wat vervelend dat het zo is gelopen. De ene kuur is de andere niet dus ik weet niet of het voor alle kuren geld. Fijn dat je nu weer bv geeft. Ben jij ook weer opgeknapt ?
Ja ben nu eindelijk weer een beetje bijgetrokken.. alleen nu ong. Heeeel fijn, Zucht En idd, de eerste kuur was er eigenlijk niks aan de hand, maar met de 2de (Amoxicilline /Clavulaanzuur) kan je beter oppassen...