couveusekindje en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mamajuf, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Hallo,
    op 22 februari jl is onze dochter 13 weken te vroeg geboren na een zwangerschap van 27 weken.
    Op dit moment kolf ik nog alle voedingen voor haar omdat ze volledige borstvoeding via sonde krijgt. (8x 35ml)
    Ik kolf 6x per dag circa 80 cc moedermelk. De ene borst produceerd meer dan de andere.
    Bijv. bij 80 geeft de ene borst 30 en de andere 50.
    Blijft deze verhouding altijd zo of kan op een of andere manier de andere borst ook stimuleren om meer melk te geven ?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Wow, wat goed dat je kolft, je geeft haar vloeibaar goud, dat kan ze nu heel goed gebruiken!
    Het is bijna altijd zo dat de ene borst meer melk geeft dan de andere. Dat is niet erg, je kunt het wel wat opkrikken, door tijdens het kolven borstcompressie toe te passen bijvoorbeeld.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Borstcompressie
    Je kunt ook gedurende 24 uur wat vaker kolven, elke 2 uur, dan verhoog je over het algemeen ook de productie.
    Succes en bij vragen horen we het graag weer.

Mirjam

3. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Bedankt voor je antwoord. Ik zat idd zelf ook al te denken aan het opkrikken van het kolven. We waren iets veranderd met het kolfschema ivm het vele heen en weer reizen, afspraken ed. We zitten nu weer in een iets rustiger vaarwater (voor zover dat kan) en ga nu weer proberen om een strakker schema te handhaven. Ze is overigens vandaag begonnen met haar snuffelstage bij mama... op zoek naar moedermelk en dat ging al super. Dus nog meer stimulatie !!
    Het kost af en toe wel veel moeite en motivatie maar als we ons wondertje weer zien weten we waar ik het voor doe !!
    Ze is vandaag 6 weken oud en al gegroeid van 964 gram naar 1840 gr.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dank voor je bericht. Wow, wat een groei al zeg, en dat allemaal op jouw melk! Je mag trots zijn op jezelf!
    Fijn dat ze al bij je ligt, huid op huid, dat stimuleert je borstvoeding ook weer. Succes ermee en bij vragen hoor ik het wel weer.

Mirjam

5. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    komt goed. Dank je wel. Volgende week is ze 34 weken dus gaan we voor het echie... zo spannend en leuk !!

Deel Deze Pagina