Ik wil een voorraadje afgekolfde melk gaan maken. Hoe bewaren jullie dit in de vriezer? In zakjes of in die speciale bakjes van Avent? En hoe warmen jullie het op? Gebruiken jullie een flessenwarmer of doen jullie het onder de kraan? Als ik melk heb afgekolfd kan dit toch buiten de koelkast een paar uur bewaard blijven? En als ik weg ga, moet ik het dan gekoeld mee nemen of hoeft dat niet als ik het maar binnen de tijd op maak? En moet je het dan ook nog weer verwarmen? Of kan het dan op kamer temperatuur gedronken worden? Hoevaak koken jullie de kolf uit? Na elke kolf beurt of is dan omspoelen met heet water voldoende? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Hoe bewaren jullie dit in de vriezer? In zakjes of in die speciale bakjes van Avent? Ik bewaarde in VIA bekers van AVENT ook eens ijsklontzakjes geprobeerd. Hier was echter de melk slecht uit te krijgen en ik heb zelf een keer een stuk plastic in de fles gehad. En hoe warmen jullie het op? Gebruiken jullie een flessenwarmer of doen jullie het onder de kraan? Ik zette de melk altijd in een bakje met warm water zodat het allerkoudste er wat vanaf was Als ik melk heb afgekolfd kan dit toch buiten de koelkast een paar uur bewaard blijven? 5-10 uur buiten de koelkast. Bewaarschema En als ik weg ga, moet ik het dan gekoeld mee nemen of hoeft dat niet als ik het maar binnen de tijd op maak? En moet je het dan ook nog weer verwarmen? Of kan het dan op kamer temperatuur gedronken worden? Als het niet te lang buiten de koelkast is kun je het zo meenemen, anders wel gekoeld. En veel kindjes lusten bv op kamertemperatuur dus dat zou je best kunnen proberen Hoevaak koken jullie de kolf uit? Na elke kolf beurt of is dan omspoelen met heet water voldoende? Kolf spoel je eerst om met koud water om de eiwitten te verwijderen. Die stollen n.m. als je gelijk met heet water gaat spoelen. Daarna spoel je met heet water om de vetten te verwijderen. Ik deed dat na elke kolfbeurt en dagelijks soppen met was afwasmiddel en dan sterriliseren/uitkoken.
Ik wil een voorraadje afgekolfde melk gaan maken. Hoe bewaren jullie dit in de vriezer? In zakjes of in die speciale bakjes van Avent? Ik gebruik beide. Maar de zakjes zijn wel erg ruimte besparend. Heb inderdaad ook ijsklontzakjes geprobeerd, maar is erg lastig om de klontjes uit te krijgen, en krijg inderdaad ook stukjes plastic mee de fles in.... En hoe warmen jullie het op? Gebruiken jullie een flessenwarmer of doen jullie het onder de kraan?Ik gebruik een flessenwarmer. de Avent IQ. Als ik melk heb afgekolfd kan dit toch buiten de koelkast een paar uur bewaard blijven? Ja, tussen de 5 en de 10 uur. http://www.borstvoeding.com/files/bv_bewaarschema.pdf. Is beetje afhankelijk van de temp. in huis. En als ik weg ga, moet ik het dan gekoeld mee nemen of hoeft dat niet als ik het maar binnen de tijd op maak? En moet je het dan ook nog weer verwarmen? Of kan het dan op kamer temperatuur gedronken worden? Je moet hem koel meenemen. Over het algemeen geef ik de fles dan op kamertemperatuur. Hoevaak koken jullie de kolf uit? Na elke kolf beurt of is dan omspoelen met heet water voldoende? Ik kolf op het werk, dus uitkoken na elke kolfbeurt is geen optie. Het advies is om eerst te spoelen met koudwater (voor de eiwitten) en dan pas met heet water (voor de vetten). Want als je meteen heet water gebruikt, kunnen de eiwitten stollen, en dat maakt wat lastiger schoon. Bij thuis komst gaat de kolf in sopje (of vaatwasser) en ik steriliseer wel elke dag. Dit omdat de melk dan 5 dagen houdbaar is in de koelkast. Zie http://www.borstvoeding.com/files/bv_bewaarschema.pdf
Hoe bewaren jullie dit in de vriezer? In zakjes of in die speciale bakjes van Avent? -in die bakjes van avent ja, vind ze superhandig ook om mee te nemen. En hoe warmen jullie het op? Gebruiken jullie een flessenwarmer of doen jullie het onder de kraan? -vaak flessenwarmer, soms een beker met warm water, maar dan moet je wel wat meer geduld hebben. nooit te heet water gebruiken dan gaan als je belangrijke stoffen kapot in je mel en dat is zonde. Als ik melk heb afgekolfd kan dit toch buiten de koelkast een paar uur bewaard blijven? -heb lijstjes gezien, buiten de koelkast 24 uur maar dan is het niet meer goed om in te vriezen. dan zou ik het gelijk in de koeling doen. En als ik weg ga, moet ik het dan gekoeld mee nemen of hoeft dat niet als ik het maar binnen de tijd op maak? -kan je zelf kiezen En moet je het dan ook nog weer verwarmen? Of kan het dan op kamer temperatuur gedronken worden? -wel opwarmen, beter voor de kleine en zijn darmpjes. Hoevaak koken jullie de kolf uit? -elke 24 uur Na elke kolf beurt of is dan omspoelen met heet water voldoende -na elke kolfbeurt spoel ik hem goed succes