Hoi Ilse en Linda, Mijn dochter is inmiddels 3 maanden oud en ik geef volledige bv. ik ben gisteren met haar naar het cb geweest en volgens de arts was ze iets te weinig aangekomen. Het was nog geen reden voor ongerustheid maar moet over 2 weken terug komen om een keertje extra te wegen. Met 9 weken woog ze 4900 gram en met 13 weken 5265 gram. Ze is dus in 4 weken maar 365 gram aangekomen. De keer ervoor was ze precies 600 gram in 4 weken aangekomen. Aan de hoeveelheid melk kan het niet liggen want ik kolf op mijn werk om 10 uur ruim 250 ml en om 2 uur rond de 180 ml. Ze gaat nu sinds 3 weken naar het kdv. Zou het hiermee te maken kunnen hebben en zo nee zou het dan aan de kwaliteit van de voeding kunnen liggen die achteruit is gelopen. Ik wil het liefste gewoon doorgaan met de bv totdat ze 6 maanden is ivm allergieën van mijn kant die ik niet hoop door te geven. Ik hoop dat jullie mij met wat tips kunnen helpen en gerust kunnen stellen. Groetjes Fam
Ik zou nog ven niets gaan veranderen als ik jou was. jouw baby is 365 gram gegroeid in 4 weken. Mijn richtlijn is 90 tot 200 gram per week. Ze is gemiddeld precies 90 gram per week aangekomen. Lijkt me niets mis mee. niet alle baby's zitten boven in de groeicurve! Sommigen zitten onderin en dat is nog prima. Misschien is het ook kloppend bij de bouw van papa en/of mama? Wel is het goed wat extra op te letten en even wat eerder te gaan wegen. Ik weet niet of jouw baby ook een fopspeen heeft? Die zou je misschien zoveel mogelijk weg kunnen doen. Alle momenten dat je baby wil drinken moet ze niet haar energie aan de fopspeen verliezen, maar juist aan de borst drinken. Ga nog maar niet twijfelen over je borstvoeding, want dat lijkt me absoluut nog niet nodig!! succes Linda
Hoi Linda, bedankt voor je snelle reactie. Dat stelt me wel weer gerust. Mijn dochter gebruikt geen fopspeen dus die energie spaart ze weer uit . Ik ga weer lekker verder genieten van haar. Groetjes Fam