Ik ben afgelopen donderdag aan mn ontslakkingskuur begonnen. Ik zag er best tegenop maar het valt me reuze mee. Tis helemaal niet moeilijk. Ons meisje dinkt ook braaf haar flesjes kunstvoeding leeg dus dat gaat allemaal goed. Alleen met kolven komt er bijna geen melk uit. Maakt dit wat uit voor mn produktie?
Hallo crisje, Ik weet niet hoe het onstlakken precies in zijn werk gaat, ik kan me voorstellen dat je vochtbalans en je stofwisseling wel even anders worden. Had ik me eerder niet zo gerealiseerd dat dat effect zou kunnen hebben op de productie. Heb je eerder al gekolfd? Hoe ging het toen? Hoeveel kolf je nu? Zie je straaltjes komen of heb je het idee dat de melk gaat stromen? Vaak is het zo dat wanneer je slechts 30-50 ml kolft je alleen de voormelk kolft. Je zou dan een syntocinon neusspray kunnen proberen om wel een TSR te krijgen. Dit gaat op recept via de huisarts. Succes Ilse
Dat van die stofwisseling en vochtbalans had ik ook al aan gedacht, dat moet haast wel heel anders zijn. Ik heb al eerder gekolfd en ook toen was de hoeveelheid ook niet om blij van te worden. Ik heb haar 2 weken een papflesje s'avonds gegeven, was het van plan met mijn melk te doen, dat ging 1 week goed en toen was mn voorrad in de vriezer op en het bij elkaar kolven lukte niet, dus toen was het ook al weinig. Die spray gebruik ik al en het haalt niet echt veel uit vind ik. Het komt er zeker niet met straaltjes uit, ja misschien 4x en straaltje en dat is het dan. Het beetje wat dan nog komt komt met druppeltjes.
Tja, als je die spray al gebruikt, dan wordt het lastig. Met welke kolf kolf je? Misschien dat daar nog wat mee kan. Wellicht kan je een dubbel kolf huren. Die kolven net wat beter als een "thuiskolf" zeg maar. Die zijn tenslotte bedoeld om de productie mee op gang te brengen of te houden wanneer de baby om welke reden ook niet meer uit de borst kan drinken. Anders maar evne gewoon zo doorgaan, met de spray en de paar straaltjes/druppeltjes. Je kan nog het kolfschema gebruiken. borsten masseren, 7 minuten kolven 1 kant, wisselen van kant, pauze borsten masseren, 5 minuten kolven 1 kant, wisselen van kant, pauze borsten masseren, 3 minuten kolven 1 kant, wisselen van kant, stop. Bij dubbel kolven is er dus geen wisselstap. Met dubbel kolven heb je een hogere productie en ben je sneller klaar. Succes Ilse
Ik gebruik de Medela Swing. Ik heb in het begin eens zo'n kolf gehuurd en n.a. daarvan heb ik dus de Swing gekocht. Ik geloof niet dat het aan de kolf ligt, die werkt net zo als die gehuurde, maar dan enkel. Ik had, voordat ik een kolf gehuurd had een handkolf gekocht maar die heb ik weer verkocht, had ik steeds ruzie mee en was pijnlijk. Ik ga dat schema eens proberen. bedankt.
Hallo crisje, Met de Swing heb je inderdaad een goed kolfje in huis! Hoop dat het lukt met het schemaatje. Zo niet dan zijn mijn bronnen een beetje opgedroogd. dan zal ik het aan wat collegae moeten voorleggen. Ilse