Mijn zoontje is 4 maanden oud en krijgt alleen borstvoeding. Hij lust geen melk uit de vriezer, dus wat ik kolf gaat in de koelkast. Ik kolf regelmatig een uur na de eerste ochtendvoeding. Voorheen kolfde ik dan bijna 200 ml, maar de laatste tijd maar 40ml! Een vriendin zegt dat dit waarschijnlijk komt omdat mijn lichaam nu goed is afgesteld naar de behoefte van mijn zoontje. Klinkt wel logisch, want hij is wel altijd voldaan als hij live drinkt. Maar nu werk ik dus komend weekend 1.5 dag en heb ik dus niet genoeg melk op voorraad. Ik heb dus een pak flesvoeding gehaald zodat mijn vriend het daarmee kan aanvullen Maar jeetje wat baal ik zeg. Ik hoopte in ieder geval 6 maanden exclusief bv te kunnen geven Iemand tips zodat ik meer kan kolven? Ik drink 3 kopjes borstvoeding thee per dag.
Je werkt te ver weg om live te voeden of d gekolfde melk naar huis te brengen??morgen flink aan de kolf? Of halfhalf geven? Half vriezer mengen met half live?? Vervelend
Met 4 mnd is een dip heel normaal! Gewoon zo doorgaan, dan komt het wel goed, nu een keertje aanvullen als het niet anders kan is geen probleem. Je kan misschien extra kolfmomenten nemen gedurende de dag om je productie te stimuleren.
Overigens; mijn oudste dronk bv uit de vriezer wel, maar alleen als het echt heet was. Voor de voedingsstoffen niet ideaal, maar voor een enkele keer geen probleem.
Wat gebeurd er als je voornamelijk s ochtends kolft? Dan heb je over het algemeen 'extra' melk. Het klopt wel wat je vriendin zegt helaas. Heb je genoeg voor 1 dag? De rest kolf je als het goed is op je werk.
Dat is een goeie! Dat ik daar nog niet aan heb gedacht. Voor de zaterdagochtend heb ik genoeg. Maar de middag niet. Ik kolf op mijn werk natuurlijk en mijn vriend komt het dan ophalen. Dan heeft hij voor de middag ook een flesje. Hopelijk is dat genoeg...
Dat zou ik kunnen proberen. Maar dan moet ik opnieuw een voorraadje proberen te maken. Ik ben bang dat dat niet lukt. Ik heb alle diepvriesmelk aan mijn peuter gegeven namelijk want zij lustte het wel
Ik kolf 's ochtends ook altijd meer(echt heel vroeg dan hè, eerste moment na de nacht). Verder: borstcompressie tijdens kolven! En probeer eerst een goed toeschietreflex te krijgen. Of proberen 7-5-3 minuten te kolven (li, re borst om en om)
Ik weet niet welke kolf je hebt? Sommige dubbelzijdige kolven pompen eigenlijk op halve kracht (de motor is dan eigenlijk geschikt voor enkelzijdig). Ik heb ook een dubbele maar merk dat ik enkelzijdig veel meer kolf. Bij 7-5-3 minuten moet het inderdaad enkelzijdig. Het valt wellicht te proberen hoeveel minuten kolf je nu? En met enkelzijdig kan je borstcompressie toepassen, dit werkt bij mij echt heel goed. Oh ja en niet vergeten héél veel water te drinken
Ik heb een dubbelzijdige kolf van medela. Ik heb een kolf bh dus kan ook compressies toepassen. Nu kolf ik ongeveer 10 minuten. Ik ga dat eens proberen wat jij zegt.
Krijg je een toeschietreflex wel met de kolf? Volgens mij is het zo dat na een aantal maanden er minder melk op voorraad is in je borsten en meer tijdens een voeding wordt aangemaakt, dus dan moet je het meer van je tsr hebben. Ik hoef niet zo vaak te kolven, maar ik merkte wel dat het soms erg lastig was tsr te krijgen, vooral bij productiedipje. Zonder tsr kolfde ik dan 30-40, met makkelijk 100. Wat mij hielp met tsr was borst masseren, tepel stimuleren, beetje handkolven, filmpje kijken van baby en dan lukte het wel. Vriendin gebruikt oxytocine neusspray omdat ze anders geen tsr krijgt met kolven, zou je ook kunnen uitproberen.
Het kan, korte impulsen geven (dus spelen met de verschillende standen die de kolf heeft. Sommige kolven beginnen automatisch eerst twee minuten met de juiste stand om een tsr te krijgen). Succes, hopelijk heb je wat aan de tips!
Je zou ook kunnen proberen de melk te pasteuriseren voor je het invriest. Sons willen kindjes het dan wel drinken