Zoontje krijgt volledig bv (na een veeeel te vroeg probeersel met bijvoeden tegen mijn wil in...). Toen hij bijvoeding kreeg poepte hij vaak (3x of meer per dag) maar wel heel hard. Hij had er duidelijk last van. Uiteindelijk staken we een glycerinesuppo om hem te verlossen. Nu terug volledige bv maar hij heeft momenteel al 8dagen niet gepoept. Vroeger kon het ook wel eens twee dagen duren maar langer echt niet. De begeleidster op het kdv vond het niet meer normaal en zei dat we beter een dokter konden raadplegen. Volgens haar is bv altijd heel dunne poep en moet dat meerdere keren per dag. Ik hoorde echter wel vn een vriendin dat het af en toe iets langer kan duren. Moet ik me nu zorgen maken? Ik kan mn ka/ha ten vroegste dinsdag zien...
Het kan zeker wel dagen duren voordat er gepoept wordt met volledig bv, mijn oudste heeft er een keer 12 dagen tussen gelaten.
Bedankt voor de geruststelling panda! Had jouw dochtertje er dan last toen ze er zoveel tijd had tussen gelaten?
Onze dochter poepte standaard om de week vanaf een maand of 2 geloof ik. Ze had dan wel wat moeite met poepen, maar echt last heeft ze er nooit van gehad.. Vanaf het moment dat ze groente en fruit erbij kreeg is er langzaamaan steeds minder lang tussen komen te zitten en nu poept ze minstens 1x per dag haha.
Hier zit er ook wel wens 10 dagen tussen , geen probleem bij bv, tenzij t kind er last van heeft. Suc6
Onze kraamverzorgster heeft ons er vlak voor haar vertrek zelfs op gewezen dat dat bij bv nog wel eens voor kan komen (aangezien onze dochter toen ook volledige bv kreeg) en dat dat niks is om je zorgen over te maken. Het komt doordat de samenstelling van bv zo precies is afgesteld op wat je kleintje nodig heeft, dat bijna alle stoffen opgenomen worden in het lichaam en er dus vrijwel niks over blijft om uit te scheiden.
@ Janna: dat is echt mooi om horen! Vind ik echt prachtig, ik kan perfect gevan wat mn mannetje nodig heeft! Prachtg toch gewoon he die bv
Wat de dame van het kdv zei geldt alleen in de kraamweek. Daarna mag 14.keer per dag even goed als eens per 14 dagen.
Mijn jongste zoontje poepte zolang hij uitsluitend bv kreeg altijd maar een keer in de 12 dagen. Geen zorgen dus.
met volledige bv is het toe gestaan dat een kleintje eens per 10 dagen poept...langer dan gaan ze kijken wat er aan de hand is...Maar ik vind 10 dagen wel heel lang.. BIj dochter was de max 6 dagen en hier zitten we bij zoontje nu op dag 5.... het is normaal, blijkbaar is je bv zo afgesteld op zijn behoefte dat er niets over blijft om eruit te poepen... Maar zorgen, meteen naar de HA meis!! niet mee blijven rondlopen. (heb nog geen verdere posts gelezen, dus als je dit al wist...sorry voor spuit 11 te zijn )
Bedankt voor de tips meiden! Gisteren had hij trouwens drie!!! volle pampers op een dag dus jullie hebben het blijbaar bij het juiste eind Gek dat die ukkies zo lang niet moeten poepen vind ik toch hoor haha.
Mijn dochtertje heeft wel eens maar 1 keer in de maand gepoept. Normaal gesproken was het eens in de 2 a 3 weken. Heel weinig dus. Maar was geen probleem bij haar. Nu ze ook andere melk krijgt, heeft ze opeens elke dag, of om de dag een poepbroek. Bah, ben ik niet gewend.