Cold turkey stoppen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Yasmeen24, Aug 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yasmeen24

Yasmeen24 Lid

Aug 3, 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is inmiddels 17 maanden en ik heb de bv afgebouwd naar 3 momenten voor het slapen gaan. Nu probeer ik die laatste voedingen eraf te halen maar mijn zoontje huilt echt uren lang achter elkaar door en raakt helemaal overstuur. Het probleem is dat hij niet in slaap kan vallen zonder bv. Mijn man en ik hebben vannacht bijna de hele nacht wakker gelegen omdat hij niet wilde slapen zonder de borst, hij heeft echt 4 uur achter elkaar gehuild maar ik heb niet toegegeven en uiteindelijk na een lange strijd is Hij in slaap gevallen en is hij snachts ook niet meer wakker geworden voor een voeding. ik voel me alleen zo schuldig ben bang dat ik hem hiermee pijn doe. Ik heb 17 maanden met plezier bv gegeven maar ben het nu echt zat. Ik had gehoopt dat het met afbouwen beter zou gaan maar dit is echt geen succes. Wie kan mij helpen ben echt die huilbuien zat.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat mooi en bijzonder dat je je zoontje zo lang BV hebt gegeven!
    Als het nu genoeg is voor jou, dan mag je natuurlijk stoppen. Cold turkey is wel pittig voor een kind van 17 maanden, die snapt natuurlijk niet dat zijn vertrouwde slaapritueel ineens anders is geworden.
    Kun je een middenweg bedenken? Bijvoorbeeld wel even aan de borst, dan je partner laten komen en je partner erbij laten zitten totdat hij in slaap is? Dan heeft hij wel troost en nabijheid van iemand in de buurt. Veel praten en uitleggen, ook al snapt hij er nog niet veel van, maar zeg maar tegen hem dat jij het zo langzaam aan genoeg vindt. Probeer veel knuffelmomenten in te bouwen gedurende de dag, want het is ook de intimiteit en het dichtbij mama zijn, dat hij nu gaat missen.
    Kun je hier iets mee? Bij meer vragen hoor ik het graag!

Mirjam

3. Yasmeen24

Yasmeen24 Lid

Aug 3, 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, ik heb de bv nu afgebouwd naar 1 keer savonds voor het slaPen gaan en ik merk dat hij die laatste voeding echt nodig heeft , hij slaap dan zo heerlijk de nacht door. Ik denk dat ik dit nog een paar weken wil blijven doen en hoop dat hij er zelf dan genoeg van krijgt.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

super, handig om eerst naar 1 voeding te gaan en over een poosje deze laatste af te bouwen. Fijn dat dit werkt voor jullie allebei!

Mirjam

Share This Page