Kolven in het vliegtuig

Discussion in 'Borstvoeding' started by LiToEn, Aug 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Vrijdag as gaan we een weekje naar Turkije. Ik kolf fulltime voor mijn dochter en zal dit dus ook in het vliegtuig en of op Rotterdam Airport moeten kolven.
    Zijn er hier dames die ervaring mee hebben? Tips zijn welkom :) En moet ik van te voren iets regelen? We vliegen met Arkefly.

Alvast bedankt!

2. mappel

mappel Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik kolf ook fulltime.
    Heb het in het vliegtuig nog nooit meegemaakt.

Met hoeveel ga je?

Ik zou bij het raam gaan zitten en een grote sjaal om doen (dun).

Ik was onlangs in Amsterdam en moest ook kolven in een restaurant. Toilet vond ik ook al zowat. Dus ik heb mijn jas aan getrokken, sjaal erover en je zag of hoorde helemaal niks. Niemand had iets door. Ik vond het dood en dood eng hoor. Maar als je dat niks vind, dan zou ik dat bij een stewardess even aangeven en dan denk ik dat ze in een aparte ruimte wel plek voor je hebben hoor, ik hou alleen niet zo van dat geregel en kolf dus overal. Onlangs ook nog in de trein. Ik zorg er wel voor dat je echt niks ziet en dat niemand het door heeft hoor!

3. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Mappel,

Bedankt voor je reactie. Ik ga met man en zoonje van bijna 3. kan dus wel aan het raam zitten dan. Ik zat zelf idd aan een poncho of sjaal te denken. Ik verwacht dat mijn zoontje het niet leuk zal vinden als mama opstaat en een tijdje wegblijft, denk dat apart zitten dus geen optie is.

Ben benieuwd hoe anderen het ervaren hebben...

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Je vliegt met een Boeing 737, dus de ruimte is echt heel krap.
    Je zou eventueel kunnen vragen of je achter in de galley mag zitten, als de crew klaar is met de service. Maar dat is echt heel afhankelijk van wie je treft. Als ze ook nog moeten eten, is het een erg krappe bedoeling.... Als je bij mij aan boord zou zitten, zou het geen probleem zijn, heb zelf jaren bv gegeven dus snap dat je nu eenmaal moet kolven, maar ja, dat is moeilijk in te schatten van te voren..
    Helaas is het dat dan ook,er is verder geen aparte ruimte op deze kist (tenzij je in de cockpit wil gaan zitten hahaha;)).
    Als je over een handkolf beschikt, is bij het raam met een sjaal er over wellicht een optie.
    Of dan toch op het toilet, en dan in 2 keer of zo?
    2 x 10 minuten?

5. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Zoe,

We vliegen iig comfortclass, scheelt dat een beetje? Ik heb een medela freestyle en hoop met een sjaal of poncho toch discreet kunnen kolven....
    Op het Toilet zie ik niet zitten ivm hygiëne en ruimte. (kolfspullen in elkaar/uit elkaar enz)

6. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je niet proberen om vlak voor vertrek en direct na het landen op het vliegveld te kolven? Daar zullen ze waarschijnlijk wel een kolfruimte hebben.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Nee, comfort class is bij Arke Fly volgens mij alleen wat meer beenruimte en wat maaltijden gratis?
    Ik weet het niet precies, vlieg zelf voor KLM

Ik zou inderdaad kolven vlak voor je aan boord gaat.
    Punt is wel,dat je als je aankomt, niet nog even uitgebreid ergens kan gaan zitten. Ik gok dat je een pakketreis hebt geboekt. Dat betekend dat er waarschijnlijk een bus staat te wachten.
    Wellicht kan je in de bus kolven (ga je helemaal achterin zitten).

Nou ja, bekijk het ter plekke even zou ik zeggen, kijk wat goed voelt.
    Tip: boek van te voren je stoelen. Als de kist vol zit, zou het zo maar kunnen gebeuren dat je a. niet bij elkaar zit en b. niet eens een raamstoel hebt. Das echt niet fijn!

Top dat je voor je kindje kolft!:p

8. Hevn

Hevn Actief lid

May 22, 2011
    236
    1
    18
    Hoi,
    Ik ben voor werk een paar daagjes zonder baby naar Spanje geweest en moest toen ook kolven. Ik heb vlak voor vertrek gekolfd en na het uitstappen meteen in de baby verschoon kamer. Kolven duurde dan ook maar 10 minuutjes toen omdat ik niets bewaarde maar alleen de productie niet wilde laten instorten. In het vliegtuig lijkt het me het minst prettig.
    Mn apparaat door de douane krijgen was wel gedoe, heb continue dat ding uit de tas moeten halen, 100x door de scan en maar uitleggen wat het was... Ook voor de oxytocine neusspray had ik een doktersverklaring meegenomen, maar daar hebben ze niet naar gevraagd.
    Geef je de melk direct? Want anders zit je weer met de voeding door de douane krijgen...
    Ik snap zeker dat je niet op het toilet wil kolven. Ik wilde dat ook zeker niet, maar uiteindelijk was ik blij dat ik ergens een plekje onderweg gevonden had!
    Succes ermee!

9. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties dames. Ik denk dat ik idd voor vertrek moet en dan in de bus ofzo. Dan maar wat langer volhouden zonder te kolven. Ik kan als ik op een handige plek zit altijd besluiten tussendoor te kolven..... pffff wat een gedoe zeg, hihihi. (Mijn dochter drinkt veel de laatste dagen, de kans is groot dat ik het niet eens uit kan stellen en aan boord zal moeten kolven )

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Waarschijnlijk sla ik de plank mis, maar gewoon ivm de omslachtigheid....ze drinkt helemaal niet bij jou?
    Wat gebeurd er als je haar de borst aanbied?

11. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee ze drinkt niet live. Bij mijn zoontje ben ik weken met een LK bezig geweest omdat mijn tepels steeds open lagen. Uiteindelijk 7.5 maand fulltime gekolfd.
    Dit keer dacht ik andere baby dus wie weet lukt het nu wel. Helaas lag mijn tepel na de eerste keer aanleggen na de bevalling weer open. Ik had geen zin in de pijn en gestress van de vorige keer dus al snel besloten om weer fulltime te kolven. Ik heb een mega productie, dat is het probleem niet.

12. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    geen vlieguigervaring, maar wel in het 'openbaar' kolven. Met een (grote) hydrofiel kan je alles prima afschermen. Evt handdoekje mee voor om je kolfapparaat heen, scheelt behoorlijk qua geluid.
    Ik heb tot op heden niemand gehoord over mijn gekolf.

ZOu zéker je apparaat meenemen het vliegtuig in, voor hetzelfde geld heb je vertraging oid.

13. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is goed gegaan hoor! Uiteindelijk toch in het vliegtuig gekolfd. Zat bij het raam, dekentje om me heen geslagen en kolven maar :p ..... in het vliegtuig hoor je de kolf helemaal niet gelukkig.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb pas nog een moeder in het vliegtuig geholpen. Vliegtuigdekentje met de ene kant vastklemmen onder tafeltje voor je, met de andere kant over hoofdeind stoel draperen, dan zit je in een soort tentje. Als je aan de raamkant zit kun je m.b.v. Je jas alonzichtbaar kolven.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,719
    113
    Het scheelt alles dat je je kindje bij je hebt. Kan je tenminste de op het vliegveld gekolfde melk normaal meenemen!
    Ik zou op zo'n kort vluchtje ook de voorkeur eraan geven om niet in het vliegtuig te kolven, maar wat mee te nemen. Ik zou je ook aanraden om van tevoren te kijken of je kindje koude melk accepteert, scheelt ook een hoop gedoe als hij/zij dat doet.

Ben 1x op zakenreis geweest zonder kind. Dat betekende dat ik mijn koelelement en gekolfde melk niet in de handbagage mocht hebben. Op schiphol uiteindelijk geen tijd, en zonde om de melk weg te gooien. Overstap in Warshau, er waren wel baby-verschoonruimtes maar die konden niet op slot. Ondertussen stond ik op springen, heb een beetje in de wasbak uitgekolfd met de hand en zelfs geprobeerd er wat uit te drinken (weeig-zoet en lauw, werd er misselijk van, geen aanrader). Uiteindelijk pas in het hotel leeggekolfd, zo'n 7 uur na de laatste voeding, en man wat luchtte dat op! Melk in de keuken van het restaurant laten bewaren en koelelement daar in de vriezer. Volgende dag op de conferentie in de ruimte bij de WC's gekolfd (degenen die me hielpen spraken nauwelijks Engels dus ik was allang blij dat ze zo hun best deden), melk in de personeelskoelkast, en uiteindelijk voor vertrek goed leeggekolfd, de terugreis aanvaard met een deel van de goed koude melk in een thermosfles en een deel van de melk in het koeltasje met koelelement, allemaal in de ruimbagage (bij elkaar 1100 cc) - alles is goed aangekomen :)

Share This Page