Slijmerige ontlasting plus nog een andere vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Firstbaby, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hallo,

    Mijn zoontje had voorheen altijd korrelige ontlasting. Dus geel van kleur en altijd korrelig leek het wel. Sinds een paar dagen heeft hij echte spuitluiers en heel slijmerig ontlasting. Nog steeds geel van kleur. Maar het is echt ZOVEEL ontlasting in een keer. Ik schrik er nog steeds van.
    Ik vraag me af hoe dit kan komen.

    Mijn 2de vraag is het volgende. Mijn zoontje eet maar 8 en soms 10 minuten aan 1 borst en dan is hij voldaan en wil hij niet meer. Hij is nu ruim 9 weken oud en hoort inmiddels wel 2 borsten leeg te drinken denk ik. Mijn zoontje komt elke week 230 of 240 gram aan. Ik ga wekelijks naar het cb om te wegen.

    Wat achtergrondinformatie: Mijn zoontje is met 38 weken geboren met een gewicht van 2400 gram. Na enkele dagen zat hij al boven zijn geboortegewicht en sindsdien komt hij wekelijks goed aan. Hij weegt nu 4500 gram.

    Ik heb nog een ander vraagje. Ik heb over 4 dagen een enorme grote feest. Hierbij doe ik een avondjurk aan en krijg ik een speciaal kapsel etc. Ik wil die dag vanaf 13:00 geen bv gaan geven. Ik neem daarom een paar afgekolfte flesjes mee.
    Gaan mijn borsten dit trekken tot 02:00 ? Ik ben bang dat ik midden op de avond genoodzaakt ben die jurk uit te trekken over mijn kapsel.. en moet gaan kolven of bv gaan geven om de druk van mijn borsten af te halen. En de vraag is maar of er uberhaupt een plekje is waar niemand me kan zien en waarbij ik alles uit kan trekken.

    Ik hoor graag je adviezen.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hallo Mama,

    Ik lees nu pas je hele berichtje...hoe is het gegaan met je feest?

    ik zal je andere vragen beantwoorden:
    Ontlasting kan varieren in kleur en consistentie (lekker verhaal) spuit, schuimend of groen kan duiden op veel melkinname. Als we naar het groeiverloop van je kindje kijken, denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Hij komt meer dan voldoende aan. Ik denk ook dat hij daarom af en toe van die hele volle luiers heeft: hij heeft zoveel over...hij kan het gewoon niet meer gebruiken en het gaat er zo weer uit!

    over het leegdrinken: kindjes die makkelijk een melkstroom op gang krijgen (en zo goed groeien als jouw kindje doet) zijn doorgaans sneller klaar met drinken en hebben geen behoefte meer aan de tweede borst. Biedt hem de tweede kant aan, wil hij niet, dan klaar. Je kunt er ook voor kiezen de eerste melkstroom op te vangen en je kindje dan pas aan te leggen. kijk eens of het verschil maakt.

    Succes,
    heidi Margit
     

Deel Deze Pagina