Hallo, Sinds deze week ben ik weer begonnen met werken en moet ik dus overdag kolven. Dit gaat prima en heb genoeg (soms zelfs net iets teveel) melk voor de dag erna. Ik vroeg mij alleen iets af. Ik voed om 7.30 nog zelf en kolf dan op het werk om de twee/drie uur beetje afhankelijk hoe vol ze zijn. Ik kolf beide borsten omdat ik bang ben dat ik anders niet genoeg melk heb op de hele dag. Alleen wanneer ik om 7.30 de rechter borst geef en om half 11 weer kolf dan komt er rechts meer uit dan links. Dit is eigenlijk iedere kolfbeurt zo. Is dit erg? En krijgt ze dan wel genoeg binnen als ze dus de linkerborst live krijgt? Ze is de afgelopen 4 weken 960 gr gegroeid en 5 cm (vandaag cb geweest) dus ze groeit naar mijn idee wel voldoende.
Hoi, Dit is niet raar. Je hebt je rechter borst leeg laten drinken waardoor deze het seintje krijgt juist weer melk aan te maken. Dit kan een rede zijn. Bijna altijd geeft 1 borst minder melk dan de andere, dit is normaal. Gezien de groei van je kindje hoe je je geen zorgen te maken of er kinks wel voldoende in zit. Je kindje haalt ook meer melk uit je borst dan een kolf dat doet. Blijf zo doorgaan! Je doet het prima. Groetjes Saskia