hey, hier ben ik weer... Deze keer staat het vast, ik wil heel graag stoppen met bv. De teller staat nog steeds op 3 (dus ochtend rond 7-8u, middag rond 13u en avond rond 20u) ik weet echt niet hoe ik zou moeten stoppen want mijn zoon vraagt eigenlijk constant naar bv dus heel de dag door. Ik zeg dan 'nee' en dan speelt die wel verder maar bij die 3 voedingen dus niet en ik kan hem niet afleiden enz. hij wordt heel boos, verdrietig, gaat hysterisch huilen enz. Verder eet hij goed, hij eet alles en drinkt ook volle melk, water en vruchtensap en soms thee. Graag had ik geweten hoe ik deze voedingen zou kunnen afschaffen Alvast bedankt!!
Tja, blijft een lastige. Probeer die voedingen op een andere manier te omzeilen: ga een stukje fietsen, in de tuin scheppen, bied wat anders aan om te eten en laat hem helpen bereiden (fruit in het bakje doen kunnen ze al heel snel!) En bouw af tot 1: wees duidelijk, zeg ook dat je snapt dat hij het jammer vindt maar dat hij dan en dan bij jou mag drinken. Maak daar een vast element van: op dezelfde stoel, dezelfde kamer etc. Wanneer je daar dan niet op andere momenten te vinden bent, ben je dus ook niet beschikbaar voor voeden, met dat idee een beetje. Vraag ook eens via borstvoeding.nl! Succes