Is er ook iemand die in de kraamtijd een alternatief heeft gebruikt voor klossen? Wij zijn er achter gekomen dat ons bed niet op de klossen van de thuiszorg kan i.v.m. het model klos en de vorm van de poten. Als alternatief wordt altijd gesproken over bierkratjes, maar gezien ons bed inclusief matras en ons erop op zo'n 300 kilo gaat komen durf ik dat niet aan. Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief. Ik heb er nog aan gedacht een thuiszorgbed te regelen maar dit schijn je weken van tevoren te moeten aanvragen en ik sta vrijdag op de planning voor een keizersnede. Iemand een idee?
ik lees ff mee want ons bed kan onmogelijk op klossen ! ik denk dat als de kraamzorg heel moeilijk doet dat ik dan een een persoonsbed neezet beneden of een extra matras op mijn eigen matras maar dan kan mijn rug en voet steun niet meer omhoog das ook eigenlijk geen optie iig ik lees ff mee . succes he vrijdag ssssssspannend ! liefs edith mama van mees*
Hier zou mijn bed uitkomen op bijna een meter hoogte dat heb ik dus niet gedaan ! Mijn vader heeft brede houten klossen voor mij gezaagd van 10 cm hoog en die eronder geplaatst
Hier wel kratjes gebruikt. Maar ik heb ons logeerbed op kratjes gezet ipv ons eigen bed. Gingen toch voor een ziekenhuisbevalling, dus het was vooral voor de controles. Vond het ook geen fijn idee om ons eigen bed op kratjes te zetten ivm gewicht, maar moet zeggen dat het logeerbed erg stabiel stond. En ik na de bevalling toch wel moeite had uit en in mijn eigen bed komen omdat hij zo laag stond... Dus denk dat ik bij een volgende toch ons eigen bed op kratjes zet. Let wel: als je een extra bed neemt om omhoog te zetten, zal je kraamverzorgende je eigen bed niet verschonen!
Wij hebben een klapbed als logeerbed dus dat kun je niet ophogen, dat is vragen om ongelukken. Ik wil ook graag mijn eigen bed hoger vanwege het uit bed stappen. Instappen moet dan wel met krukje want ik ben heel klein en kom in het ziekenhuis al nauwelijks in bed Een matras er bovenop hebben we, maar gezien mijn gewicht is dat niet optimaal, wordt namelijk heel erg zacht en gaat schuiven. Lijkt me niet ideaal met een buikwond. Dus dat is echt een laatste redmiddel als het echt niet anders wil. Bed verschonen hoeft de kraamzorg overigens niet te doen, we hebben al afgesproken dat mijn man dat doet als het nodig is.
Ik zou toch voor dat matras erbovenop gaan, en dan alleen voor de controles. Ons bed kan ook erg moeilijk/niet op klossen, en heb net voor de tweede keer meegemaakt dat de kraamverzorgster zei "laat maar zitten". Ze heeft gewoon de controles gedaan op ons 'lage' bed en het bed ook verschoond. We hadden de klossen wel in huis, voor als ze het niet wilde natuurlijk. En we hadden ook een extra matras klaarliggen voor bovenop het bed. Maar ze zei zelf dat het allemaal niet hoefde...
wij hadden twee houten balken onder bed doorlopen en die lagen dan weer op kleine autokrikjes. Werkt prima.
Ons bed is al vrij hoog, maar net niet hoog genoeg volgens de richtlijnen. Met de klossen van de thuiszorg zou het bed enorm hoog worden. Wij hebben er nu dikke stoeptegels eronder gelegd zodat het bed net hoog genoeg is.
Ons bed is ingebouwd, dus wij hebben ook extra matrassen erop gelegd, maar ons bed staat ook vast tussen 3 muren en je kan er maar aan 1 kant in. Wellicht kun je het extra matras wel doen als je het bed in de hoek zet?
bij ons pasten de klossen ook niet onder het bed omdat de een soort opstaande punten hadden waar de balken niet tussen paste. We hebben er stukjes hout op gelegd waardoor het wel paste. nu heb ik klossen besteld, dus nog even afwachten welke soort we krijgen. Anders worden het bierkratjes en evt een extra matras voor tijdens de bevalling.
Nou wat ik tegen een los matras erop heb is dat ik een keizersnede krijg en nogal zwaar ben. Omdat matrassen op elkaar erg zacht zijn zou ik er behoorlijk in zakken en dat lijkt me een heel onprettig idee als je jezelf moeilijk omhoog kunt krijgen, vandaar dat dat echt een laatste redmiddel is als we anders problemen krijgen. Tegels (ergens op dan, want we hebben laminaat!) is misschien een idee Mijn vader had nu het idee om eventueel blokken te zagen en lijmen. Bedankt voor de tips.
Ik heb in overleg met mijn VK's het bed helemaal niet verhoogt. Ze vonden het geen probleem en bevalling is ook prima verlopen. Als ze maar genoeg beweginsvrijheid hadden goed bij mij konden. Voor de kraamverpleging: Vonden het ook geen probleem en als ze het wel een probleem hadden gevonden had ik mijn eigen bed wel verschoond. Dussss, mocht het écht niet lukken, kan je het in overleg laten...
Wij zitten met hetzelfde probleem. Ons bed is 65 cm hoog. Klossen of kratjes is dus geen optie. We zouden er houten blokken onder kunnen zetten maar das opnhandig met 12 poten en een zwevende achterkant. Een extra matras voor de controles zou een optie kunnen zijn.
als je ks krijgt hoeft je bed niet perse op klossen hoor!! hangt erg af van je kraamhulp. onze kraamhulp wilde alleen het bed niet verschonen, dus dat deed mn man gewoon. verder was het prima. ons bed is op klossen echt mega hoog, vond het ook pijnlijk voor mn wond om daar steeds op en af te moeten klimmen!
Ik had ons bed ook niet op klossen ook het bed beneden niet. Dekraamhulp vond het geen probleem en de verloskundigen ook niet met de controles die gingen gewoon op het bed zitten.
Uhm, het streven is toch naar 70 cm? (volgens onze kraamzorg in ieder geval las ik) Zouden ze dan echt moeilijk gaan doen over 5 cm? Ik bedoel, wat als de kraamverzorgster zelf 5 cm korter of langer is, dat zou dan toch ook maken dat 70cm niet meer ideaal is voor haar. Ons bed is straks met klossen 65 cm, maar wij gaan er dan maar gewoon vanuit dat ze de boel niet gaat opmeten. En als ze er wel een probleem van maakt leggen we wel een stel handdoeken onder mn kont voor de controles . En bed verschonen kan Nanaman best zelf.