Hoi iedereen, Ik ben op 28 augustus bevallen en ik wilde graag bv geven. Gelukkig kwam alles op gang en heb ik 1 maand volledige borstvoeding geven. Nu ben ik gestopt met het geven van bv (ik werd er zo misselijk van dat ik moest overgeven) en krijgt ze nu de fles, waar ze heel goed op reageert. Ik was begonnen met afbouwen door 1 voeding per keer te laten vallen. Inmiddels heb ik al 2 dagen geen bv meer gegeven en ik heb het ook niet afgekolft omdat de misselijkheid bij het kolven ondraaglijk is. Nu heb ik totaal geen last van stuwing of een "vol" gevoel in mijn borsten. Ik heb nergens last van zeg maar, soms een klein steekje in mijn tepel maar verder niets. Nu is mijn vraag: kan ik gewoon helemaal stoppen met de bv? Dus ook niet kolven? Of is het verstandig om af en toe nog te kolven? Want ik hoorde dat er kans is op een borstontsteking. Alleen heb ik geen stuwing voor mijn gevoel en ook geen drukkend gevoel.
Niks aan doen zolang je geen stuwing of ongemak of onteking hebt. Kan dat je lijf het afbouwen snel heeft opgepikt. Blijf wel je borsten elke dag even controleren op harde plekjes. Deze evt onze de douche weg masseren. Zou niet weer gaan kolven want dan ga je weer melk van je lichaam vragen. Wel naar trouwens dat je er zo misselijk van werd.