Ik verwacht weer pijn bij borstvoeding tweede kind

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Belle84, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle84

Belle84 Lid

9 jul 2007
    92
    0
    0
    Beste Ilse,

Ik ben in verwachting van mijn tweede kind en ik wil heel graag borstvoeding geven. Mijn eerste kind heb ik maar twee weken borstvoeding gegeven, omdat het zo'n ontzettende pijn deed. Heel erg zonde, want op zich had ik ruim voldoende voeding en dronk hij ontzettend goed. Bij het aanleggen had ik echt kromme tenen van de pijn en dat zakte iets af daarna. Ook kolven was pijnlijk. Het leek wel of alle vaatjes waardoor de melk naar buiten komt zeer deden. Nu heb ik ook altijd al een hele dunne gevoelige huid. Ik vond het zo ontzettend jammer, maar de borstvoeding hing als een donkere wolk boven mijn kraamperiode en na twee weken werd het me teveel en ben ik acuut gestopt. Ik zou het zo graag met het volgende kindje nog een keer proberen. Heb jij misschien enkele tips?

Groeten van Belle

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Belle,

Allereerst gefelicteerd met je zwangerschap. Ik denk dat je er goed aan doet om een LK bij jouw in de buurt te zoeken en een informatiebijeekomst volgt. Je leert dan veel van hoe het moet gaan. Samen met de LK kan je specifiek jouw ervaringen benoemen en terugkijken naar hoe het eerder is gegaan. En hoe je daar straks mee om kan gaan. Dingen waar je op voorhand al op kan letten of op tijd aan de bel kan trekken. Dat gaat ook makkelijker als je al eens contact hebt gehad.

Geniet van je zwnagerschap en succes met de voorbereidingen

Ilse

Deel Deze Pagina