Ervaring Medela Freestyle

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pixel27, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met de Medela Freestyle borstkolf? Ik ben me aan het orrienteren. Deze kolf kan ik van een kennis overnemen voor 100 euro en aangezien ik veel onderweg ben voor mijn werk moet ik zonder stroom kunnen kolfen. Hij zag er naar mijn idee wel subtiel uit maar ik zou graag willen weten hoe hij bevalt in het gebruik :)

2. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de freestyle, ik werk 4 dagen en heb voor mijn 1e 9 maanden gekolfd. Heb de kolf dus intensef gebruikt, vind hem fijn. Qua formaat idd subtiel, qua geluid wat minder;)

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Prima ding! Ik was het geluid van de huurkolf Medela Symphony gewend en dan is dit wel even een stuk harder. Maar dat went snel. Ik zat bijvoorbeeld op de klep van de wc te kolven terwijl mijn oudste in bad zat.

4. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ook ik ben tevreden! Had eerst een andere, tweedehands, kolf en die maakte nog meer lawaai, dus ik vond dit een meevaller :D

Ik kolf ook vier werkdagen per week, dus dan is het fijn als je een goeie hebt.

Succes met kolven!

5. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Wat fijn al die goede ervaringen. Wat vinden jullie van de prijs waarvoor ik hem kan overnemen van die kennis van mij. Ze wil er 100 euro voor hebben. Moet ik dan nog dingen vervangen of kan ik alles gewoon uitkoken. Ze heeft hem 1 jaartje gebruikt en zegt dat alle onderdelen helemaal goed zijn.

6. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die van mij wel eens uitgeleend en alle onderdelen die met de melk in aanraking komen kun je steriliseren, ik heb mijn vriendinnen niet gevraagd eigen schelpen ed te gebruiken. 100 euro is een mooie prijs voor een kolf die nieuw 349 kost. Ik zou zeggen doen!

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Superkolf! Heb er een jaar lang fulltime meegekolfd. Nu we een tweede kindje hebben en ik de kolf af en toe gebruik heb ik de accu moeten vervangen (80,-).

100 euro voor een freestyle is zeker niet duur! Je kunt in principe alles uitkoken. Gevoelsmatig zou ik zelf de kolfschelpen wel nieuw aanschaffen.

8. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Dat idee had ik zelf ook al. Maar je leest vanuit Medela dat 2e hands sowieso niet goed is. Dus dan word je aan het twijfelen gebracht. Heb toch gekozen om hem over te nemen zeker gezien het feit dat zij hem niet heel intensief heeft gebruikt en de het een afgesloten motor gedeelte is.

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Goede keuze hoor! Ik had eerst een andere kolf, maar met de freestyle kolfde ik veel sneller. En 100 euro voor een kolf die niet veel gebruikt is, vind ik niet duur. Veel kolfplezier:D

10. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Prima kolf, zeer tevreden van! Op een dikke 5 minuten heb ik een volledige voeding bij mekaar gekolfd, superhandig op het werk. Nieuw kost die zo'n 350 euro dus dat ik een mooie prijs hoor. Ik zou wel advies inwinnen wat betreft de grootte van het borstschild.

Wel een kanttekening: volgens de winkel mag het slangetje NIET gesteriliseerd worden, de rest wel. Normaal gezien komt dat niet in contact met de melk, maar heb dat zelf al wel voorgehad (flesje omgevallen met slang er nog aan etc) Maar alle onderdelen kunnen apart gekocht worden dus dat ik geen probleem

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Slangetje mag niet in de magnetron, wel uitgekookt in een pannetje. Wordt ook aangeraden voor het eerste gebruik. Wat ze er niet bij vertellen is hoe je vervolgens het water eruit krijgt, ik heb t maar weggeblazen, hoewel niet erg steriel.

ja freestyle is super, fijn ding, makkelijk meenemen. 100 euro voor een tweedehands die mogelijk nog lang mee kan lijkt me ook prima. bij de nieuwprijs horen ook wel dingen als flesjes en een koeltasje met element, zit dat er bij deze ook bij?

Deel Deze Pagina