Kolven lukt niet :-S

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rebekka84, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Toch maar even een appart topic aangezien ik hier graag (zsm) antwoord op wil. (eigenlijk gister in een ander topic al gepost)

Vanmorgen heb ik voor het eerst gekolft. Althans een poging gedaan. Er kwam nauwelijks melk uit, nog geen 10cc. Nou dacht ik dat het wel zou kunnen dat m'n borsten leeg waren aangezien m'n zoontje vannacht en vanmorgen vroeg 3 keer kort op elkaar best lang had gedronken.

Nou heb ik vanavond na de laatste voeding weer een poging gedaan aangezien hij korter dan normaal had gedronken en half slapend. Nu kwam er weer nauwelijks melk, ook weer geen 10cc. Hij clustert 's avonds wel dus zou kunnen dat m'n borsten weer leeg waren.

Als ik met de hand probeer komt er toch weer wel wat uit, dus echt leeg zijn ze dan toch ook niet.

Iemand advies over wat ik hiermee moet?
    Als ik eenmaal een voeding heb kan ik natuurlijk als m'n man de fles geeft kolven op het moment dat mijn zoon zich meld voor een voeding, maar op deze manier duurt het wel heel lang om die 1e voeding bij elkaar te sparen.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    KOlven moet je leren :) Het beste kun je na de ochtendvoeding nog even kolven als je een voorraadje aan wilt leggen. Je zult zien dat je vanzelf een betere opbrengst krijgt.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat trouwens kan helpen: bakkie thee op de bank, warme pittenzak op je borsten, een kolfschema aanhouden (weet ik even niet uit mijn hoofd maar is steeds een paar minuten), dubbelzijdig kolven.. uhh ik kom later misschien nog terug als ik er meer heb bedacht ;)

4. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Als het over een tijdje echt niet lukt (want 10cc is voor de eerste keer echt niet raar) kan je bij de huis arts om oxytocine neusspray vragen deze wekt je toeschietreflex op.

Het zal vast snel beter gaan.

Wat ik nu doe om een voorraadje te maken is na elke voeding een uur wachten en dan kolf in ongeveer 50 cc. Dit doe ik 3 x en aan het einde van de dag gooi ik het bij elkaar en vries ik dit in. Zo kolf ik per dag een voeding extra bij elkaar.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier dronk ze om de 3 a 4 uur en ik kolfde vaak na 1,5 uur. Dan had ik weer mooi wat melk en ook voldoende als ze weer wilde drinken.
    Na de ochtendvoeding kolven werkte hier ook erg goed maar ze sliep hier al snel door s nachts en dronk dan s morgens 1 borst ipv 2 dus die ene stond dan op knappen.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik had 's ochtends ook zoveel melk.. kolfde 200cc (maar ik had overproductie, niet normaal en ook niet wat je wilt..)

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    het beste kun je 's morgens even (extra) kolven. In de avond maak je over het algemeen minder melk aan.
    Ga lekker met een boekje op de bank, kopje thee erbij. Even relaxen anders lukt het niet.
    Denk erom dat je voldoende drinkt over de gehele dag.
    Verwacht ook niet meteen megakolfproducties..... Rustig aan, je bent pas net begonnen.

Ik kolf nu voor mijn 2e kindje weer fulltime. Dus geen paniek, je moet het gewoon even leren!

8. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Als je geen warme pittenzak hebt kun je ook eem luier vol lopen met warm water en die tegen je borsten houden. En voor elke kolfbeurt je tepel zachtjes masseren, zo wek je ook een tsr op. Ik moet wek zeggen dat als mijn dochter net gedronken heeft ik ook heel moeilijk een tsr krijg met kolven. Wacht ik een kwartier dan lukt het vaak wel. En idd als het op den duur niet beter gaat oxitosine neusspray.

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    hm oke, bedankt voor de tips. Ik weet nog van m'n vorige zoontje dat ik meteen na de voeding (elke voeding ivm ziekenhuisopname) 100cc kolfde. Had toen wel de medela symphony (nu de medela freesyle aangeschaft). Normaal slaapt ie 's nachts door (alleen dan al vanaf 21.00), maar vannacht en gisternacht niet. Komt ineens elke 2 uur, dus vraagt veel meer melk dan anders en heb daardoor lege borsten. Ik zal morgenochtend na de 1e voeding nog wel eens proberen dan, maar dan eerst even wachten ipv meteen.

Ik vind die borstschelpen trouwens ook niet echt comfortabel dit keer, terwijl dit toch dezelfde zijn als bij de 1e.

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Nou het is gelukt! Vannacht sliep zoonlief door van 21.30-06.30. Hierna hem gevoed, naast me neer gelegd en gaan kolven. Toch nog een opbrengst van 120cc ondanks dat meneer net z'n buik vol had. Werk overigens wel goed zo'n tevreden glimlachende baby naast je :D.

En nu? manlief gaat dus de fles geven, maar hoeveel? denk dat ik 50cc per keer aanbied en kijk of hij dan genoeg heeft?

Deel Deze Pagina