Avondvoeding vervalt?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Biejie, May 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biejie

Biejie Bekend lid

Aug 12, 2008
    723
    0
    0
    Hoi!

Even uit nieuwsgierigheid:
    Tot wanneer maakte jullie je kleintje wakker voor de late avondvoeding??

Ik geef het hier nog met veel plezier hoor, maar ze is soms zo lastig wakker te krijgen, dat ik me afvraag hoe lang ik dat nog zal blijven doen. Ik kan haar ook laten slapen en wel zien hoe laat ze dan 's nachts komt. Bij mijn oudste dochter heb ik dat eigenlijk altijd zo gedaan namelijk....

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik maak haar nooit wakker, nooit gedaan ook. Ze sliep toch nooit de max. 6 uur die ze in de eerste weken mocht slapen. En nu zou het niet uitmaken als ze wat langer zou slapen, maar meestal laat ze toch maar max. 4 of 5 uur tussen de nachtvoedingen.

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Ik geef voeding op verzoek en wek mijn zoontje dus nooit. 1e weken hield ik de tijd wel in de gaten, maar m'n zoontje regelt het keurig zelf.

4. Biejie

Biejie Bekend lid

Aug 12, 2008
    723
    0
    0
    Wekken jullie dan ook niet als er overdag meer dan 4 uur tussen de voedingen zit bijvoorbeeld??
    Ik geef ook op verzoek, maar wek dus wel als het overdag meer dan 4 uur wordt, en voor ern late avondvoeding zodat we dan maximaal kunnen slapen samen met haar.

5. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ok wekte alleen on het begin 1e maand omdat ze een té laag geboortegewocht had. Ze moest iedere 3 uur wat hebben. Maar al snel wilde onze dochter niet meer gewekt worden d avonds en ging ook steeds eerder vast slapen de laatste voeding is nu tussen 19.00 uur en 20.00 en dan vaak om 04.00 weeraar gisteravond kwam ze wel weer om half 11 en nu zit ik ook té voeden, gewoon lekker laten slapen ook overdag,(,als dat kan met haar gewicht)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee hoor, waarom? Ligt aan het (geboorte)gewicht natuurlijk maar mijn dochtertje was 3810 gram en die mocht meteen 1 keer per etmaal 6 uur slapen van de vk....niet dat ze het deed, maar voor het idee ;) . Maar goed, overdag slaapt mevrouw echt vrijwel nooit langer dan 3 uur achter elkaar dus het is eigenlijk ook niet aan de orde. Als het even kan wek ik haar niet, ze slaapt toch al niet al teveel.

7. happymama

happymama Niet meer actief

deed t in t begin wel maar nu al een hele tijd niet meer ik merte dat al ik m wakker maakte dat ik m uit zn diepe slaap haalde en hij om 2 of 3 uur ook weer kwam voor een voeding nu laat ik m savond liggen en slaapt ie tot 5 .
    dus lekker laten liggen en kijken wanneer ze komt

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik maak S niet wakker en heb dat bij M en T ook nooit gedaan. M kwam gewoon om de drie uur (zo ongeveer) dus dat ging vanzelf. Maar T sliep en S slaapt door in de avonduren (S nu vaak van 18-3/4u!). Mijn ervaring is dat wakker maken voordat wij gaan slapen niet betekent dat hij die nachtvoeding overslaat.

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Ik heb de 1e 2 weken na 4 uur m'n zoon gewekt tot ik zeker wist dat hij zich meldde voor een voeding en genoeg aankwam. Hierna gestopt met wekken. Nu heb ik dus geen minimum of maximum tussen de voedingen meer zitten. Mijn zoon komt nog wel 's nachts dus (mag ook best natuurlijk met 8 weken), maar hij slaapt nu van 21.00 tot een uur of 4 's nachts.

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    In het begin overdag om de 3 uur en s nachts laten slapen. Eerste 2 weken kwam ze om de 3 á 4 uur maar werd al snel langer. Rond 6 weken sliep ze door van 22/23 tot 6.
    Hier clusterde ze s avonds flink, ging ze met papa mee onder de douche rond 21.30/21.45u en rond 22u voeding nog bij ons op bed en dan de nacht in.
    Met 4 maanden ging ze om 19u de nacht in en liet ik haar slapen tot ze kwam. Ergens tussen 4 en 6. Als ik haar een late avondvoeding gaf, kwam ze om 2 en 5 uur. Ze groeide als kool dus ik vond het wel prima.

11. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ik wekte wel, want anders werd madam nooit wakker. Nog nog steeds maak ik haar wakker om 22.00. Gezellig even ons momentje en met een volle buik naar bed. Heerlijk, blijf er ook nog wel even mee doorgaan.

Share This Page