Kolven lukt niet!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Leonie27, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hoi,

ik had zelf een handmatige aventkolf gekocht tijdens de zwangerschap. Ik heb hiermee proberen te kolven maar met heeeel veeel moeite krijg ik er 20 cc uit in zo'n 3 kwartier. Dat schiet dus niet op.
    Nu heb ik van de thuiszorgwinkel een elektrische kolf (medela) gehuurt, enkelvoudig maar krijg daarmee ook bijna geen melk uit mijn borst.
    Als ik hem plaats, beginnen er wel 2 straaltjes of zo te lopen maar die stoppen dan snel en komen niet meer terug.:x
    Ik probeer nu al 2 dagen met die pomp te kolven maar het werkt niet. Ook niet bijv. uurtje na de ochtendvoeding terwijl ik echt merk dat mijn borsten nog vol zijn.

Wat kan ik doen om toch te kunnen kolven?
    Ik heb ook van een neusspray gehoord, is dat iets of helpt dat eigenlijk niet?

Groetjes,
    Leonie

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi Leonie,

Wat vervelend dat het niet lekker loopt met het kolven.
    Ben je aan het kolven om een voorraadje op te bouwen?
    Kolven is echt iets wat je lichaam moet leren.
    Iedere ochtend tussen 2 voedingen in kolven (zie het in het begin als oefenen) is prima.
    Het begint vaak met een beetje en zal waarschijnlijk steeds meer worden.
    Zorg dat je lekker rustig zit en ga met een positief gevoel zitten. Als je van te voren al het idee hebt dat het niet gaat lukken gaat het zeker niet lukken ;).

De neusspray zorgt ervoor dat er Oxytocine in je lichaam komt en dit is het stofje dat zorgt voor een (krachtig) toeschietreflex.
    Als het echt niet lukt en je heb alles geprobeerd dan kun je dit op doktersrecept krijgen.

Ik hoop dat het snel beter gaat.
    Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina