Hallo, Even een vraag. Mijn dochtertje is vandaag 6 weken. Gisteren hadden we een heftige regeldag. eerst kwam ze om de 2 uur en in de avond ben ik bijna constant bezig geweest met om en om mijn borsten aan te bieden. Nu lijkt dat echt effectief te zijn geweest, want vandaag laat ze er gelukkig weer ruim 3 uren tussen zitten. En dat terwijl ze heel kort drinkt. Ze zuigt 3-4 minuten heel krachtig en dan hoor je het naar binnen schieten en klokken bij elke mondbeweging, daarna gaat het over in 3-4 keer zuigen met 1 slik en valt ze half in slaap... De ene keer laat ze zelf los en de andere keer doet ze bijna niets meer en koppel ik haar zelf los. Soms wil ze nog wel een paar slokken van de andere borst en soms ook helemaal niet. Nou weet ik dat 1 borst ook voldoende kan zijn, maar kan dat ook echt al na ongeveer 5 minuten zijn? En nu na zo'n heftige regeldag van gisteren, moet ik het haar dan gewoon zelf laten bepalen? Zoals nu zit er bijv na een korte voeding van 11.30 al weer bijna 3,5 uren tussen... En ze slaapt heerlijk... Maar ik ben zo bang dat als ze er zo lang tussen laat zitten, ik over een paar dagen weer zo'n heftige regeldag heb. En met een eigenwijze peuter erbij, wordt me dat soms even teveel. Zo lief als hij zijn zusje in het begin vond, zo boos kan hij soms doen als ik alweer met haar bezig ben om voeding te geven... Het is even een lang verhaal, maar de belangrijkste vraag is eigenlijk: Krijgt ze bij een voeding van ongeveer 5-6 minuten genoeg aan *goede* melk binnen? En als ze altijd overdag rond de 3-4 uren komt en 's nachts maar 1x, blijft mijn productie dan wel goed op peil?
Hoi, het is heel heftig zo'n regeldag he, vooral als je idd al een kleintje hebt. Wat fijn dat je je er zo goed doorheen hebt geslagen! Om antwoord te geven op je vraag: ja, het kan dat ze in zo'n korte tijd genoeg voeding binnenkrijgt. Als je het niet vertrouwd kun je altijd de tijd iets verkorten natuurlijk. Veel succes Kirsten