Hoi, 5,5 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Borstvoeding liep als een tierelier: na 26u had ze melkpoep, op dag 3 zat ze boven haar geboortegewicht, en kwam ze tussen de 80 en 210 (!) gram per dag aan, ondanks 7 poepluiers per dag. De VK en de kraamhulp waren er dus van overtuigd dat kolven ook geen probleem zou zijn. Heb 9 dagen geleden een kolf (Medela Freestyle) gekocht, en vol goede moed begonnen: 's ochtends, tegelijk met voeden van dochterlief, om optimaal gebruik te maken van mijn tsr. Toen slechts 40ml, hoewel op hoogste stand in beide fases (dit deed helemaal geen pijn). Niet veel, maar dacht dat het moest "opstarten". Helaas, vandaag nog steeds opbrengsten tussen 20-50ml. 'S ochtends een enkele keer 65-75ml, maar dat is eerder uitzonderlijk. Ik gebruik al de neusspray, de borstvoedingsthee van Weleda, drink 3 liter per dag, gebruik warmtekussentje en masseer mijn borsten. Heb niet de indruk dat ik gestresst ben tijdens het kolven, dek ook meestal het flesje af, maar opbrengst blijft hetzelfde. Komend weekend ben ik 1 dag minstens 14u weg, dus moet dan behoorlijk wat voorraad hebben, en in de tussentijd ook nog kolven om te oefenen met het flesje.. Wat doe ik verkeerd, wat kan ik beter doen, en is er hoop? Dank je wel!
3 liter water trouwens, niet van die borstvoedingsthee Ik kolf ook steeds op dezelfde tijdstippen: eerste ochtendvoeding; linker borst, dan 2 voedingen niet, dan de rechterborst, en tijdens laatste avondvoeding rechts of links (dochter clustert 's avonds graag, dus afh van aantal keer drinken). Enz..
hoi je hebt al heel veel geprobeerd zie ik. Misschien dat je nog kunt proberne om met de hand te kolven of met een ander soort kolf, daar heb ik nog wel hoop voor hoor! Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Afkolven van moedermelk Succes! Mirjam