Welke voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ecosa, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik gebruik sinds een dag of 2 voor Elena de Nutrilon 1, bv heb ik vanochtend voor het laatst gegeven. Ik merk dat Elena sinds 2 dagen niet meer goed poept. Vanavond probeerde ze te poepen, maar meer dan een paar scheetjes en een klein veegje poep kwam er niets meer uit. Ze heeft ook meer last van krampjes lijkt het wel.

    Ik wilde maandag maar eens de Nutrilon Omneo proberen, maar ik lees ook dat er dames zijn die Friso gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende soorten voedingen? En herkent iemand de situatie die ik met Elena heb?
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zou sowieso eerst even afwachten voor je gelijk weer switcht van voeding.
    Elena's darmpjes hebben tijd nodig om te wennen.
    Ik zou zeggen, kijk het minimaal een weekje aan en als ze dan nog zo'n last heeft van de darmpjes zou ik overgaan op Omneo of Friso (mijn ervaring is wel dat de poep van Friso dikker blijft dan bij Omneo)
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben de borstvoeding langzaam aan het afbouwen, 1 flesje per week voer ik in. Bram heeft vandaag voor de vierde dag een flesje kunstvoeding gekregen en hij doet het er prima op. Geen krampjes of andere problemen.
    Ik gebruik Friso 1 normaal.
     
  4. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Het advies van Caithlin79 heb ik ook gekregen. Het duurde bij ons een week of twee voor de andere voeding aansloeg, maar bij ons was er ook verstopping met Nutrilon en dat ging over met Friso Comfort.
    Het is wel normaal dat baby's minder poepen met flesvoeding dan met borstvoeding. Ik zou het inderdaad nog even aankijken en je kunt eventueel wat extra water aan de fles toevoegen (max. 10%) dat schijnt ook wel laxerend te werken of eventueel tussendoor wat verwarmd water geven. Om je eigenlijke vraag te beantwoorden: wij zijn inderdaad blij met Friso en het is ook wat goedkoper dan Nutrilon, maar ik hoor ook veel goede verhalen over Kruidvat dus als je uiteindelijk toch op een andere voeding over gaat is het misschien handig om die dan te doen want is nog goedkoper dan Friso (wij stappen er niet meer op over omdat het nu prima gaat en we niet willen gaan rommelen).
    Succes!
     
  5. Wen

    Wen Actief lid

    Ik ben ook aan het afbouwen met bv..Ik zit nu op helft fles en helft bv.. ik merk ook dat Fabio meer last heeft met zijn ontlasting, we kijken het nog even aan..
    Wij gebruiken Nutrilon Hypoallergeen en gaan nu Friso preventief hypoallergeen gebruiken. Dit is iets goedkoper dan de Nutrilon.
     
  6. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    idd is het advies niet te snel van voeding te wisselen, de baby(darm) moet ook er even aan wennen. Meestal duurt dat 1-2 weken.
    Onze kleine poepte de eerste 2 weken met fv om de dag, maar sindsdien is het eigenlijk elke dag wel, hij wil wel eens een dag overslaan, of een andere dag 2x.
    We geven hem trouwens wel eens een fles water tussendoor, hij heeft soms gewoon dorst.
     
  7. Jessica 1985

    Jessica 1985 Actief lid

    15 jun 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,

    Wij hebben met de overgang van bv en fv ook mee gemaakt dat jeffrey niet zo goed meer poepte maar naar twee week ging het veel beter.
    Dus ik zou niet te snel andere voeding gaan gebruiken zou eerst zowiezo drie week aan zien hoe het gaat.
    Wij gebruike Nutrilon Omneo gaat heel goed.
    Friso comfort gebruik ik echt niet weer stopte hier heel erg.
    Maar dat is voor elk kindje weer anders hoor.

    Suc6 ermee
    Liefs Jessica
     
  8. Britt1

    Britt1 Fanatiek lid

    20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Had een berichtje geplaatst, maar niet goed gelezen.
    Dacht dat je overstapte op de fles omdat ze niet goed poepte.
    Maar ze poept nu juist niet goed. Sven had dit nl ook met borstvoeding en ik vond het echt zielig om hem te zien persen en dat er dan niets kwam.

    Heel veel sterkte, gaat vast snel over...

    Liefs Britt
     
  9. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik zou dus ook eerst de bv rustig afbouwen. Maar helaas, na 1 dag was mijn bv helemaal weg.. Dus ik ben heel snel overgestapt naar fv. Sowieso vind ik de voeding het moeilijkste, ik kan maar niet goed begrijpen wanneer Elena nou echt honger heeft en wanneer alleen maar zuigbehoefte of dorst.. Het zal wel goedkomen, moet er even aan wennen..

    Elena heeft vandaag eindelijk gepoept, maar wat een moeite heeft het mijn kleine meid gekost. Zo ze moest zo huilen toen ze bezig was, ze had echt pijn.. Maar goed, nu is weer rustiger. IK hoop dat het zo goed blijft gaan. Ik zie het nog even aan. Bedankt voor jullie antwoorden!
     
  10. wij gebruiken friso HYPO ALLERGEEN heb ik vind dat youri er goed op poept moet ik eerlijk zeggen,zeker 1x per dag en nu hij groente krijgt 2x per dag.
    en niet echt supper dikke poep gewoon normaal!

    groetjes krulliewullie
     

Deel Deze Pagina