Mijn zoontje is 4 maanden en spuugt al vanaf de eerste week erg veel. Hiervoor zijn we twee weken terug opgenomen om te kijken of hij te veel voeding binnen krijgt. Hij is immers in 3,5 maand 4,5 kilo gegroeid. Omdat mijn zoontje ruim 220cc per keer drinkt (1 keer zelfs 264 cc!) kreeg ik van de lactatiekundige deze adviezen: - geen toetje geven (werkt prima) - één borst per keer voeden (deed ik al) - salie thee drinken Ik merk niet dat mijn zoontje minder spuugt. Het is hoogstens wat minder waterig. Ook redt hij het nu vaak niet om 4 uur zonder voeding te kunnen, wat voorheen makkelijk ging. Ik wil de saliethee gaan proberen, maar ben heel erg bang dat mijn productie dan (teveel) terugloopt. Ik heb in de eerste weken best moeten doorzetten voor de borstvoeding en zou het zonde vinden om dit nu kapot te maken. Wel aan de saliethee beginnen of het nogmaals aankaarten bij de kinderarts? Deze heeft ook al Nexium voorgeschreven (na Zantac) en ook dit werkt niet.
Als je niet het idee hebt dat jij zelf echt een teveel aan productie hebt zou ik zeker niet aan saliethee beginnen en dus gewoon nog eens terug naar de kinderarts? Heeft hij zelf ook last van het spugen?
Bedankt voor je reactie! Ik heb wel een flinke toeschietreflex, maar ben echt bang met de Saliethee de productie om zeep te helpen. Al heb ik volgens iedereen meer dan genoeg. Ons zoontje heeft gisteren een dagje geen Nexium gehad en dan merken we wel dat hij last heeft van het zuur dat omhoog komt. Niet heel erg, maar hij huilt dan even een minuutje tijdens het boeren. Moet ook melden dat we in het ziekenhuis lopen voor te veel hersenvocht en ik heb begrepen dat spugen hier ook door kan komen.