Kolven met bloed zweet en tranen

Discussion in 'Voeding' started by Kiki, Aug 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ben nu bijna 3 weken aan het afbouwen van de BV en dat gaat helaas niet zonder slag of stoot.

De eerste paar dagen kolfde ik nog bijna alle voedingen volledig (ca 5 x 200cc), daarna minder en tot vorige week heb ik alleen de ergste spanning uit mijn borsten gekolfd. Tot woensdagavond, de spanning was hoog opgelopen en ik kreeg al flink pijn. Voor het slapengaan nog maar even kolven...
    Links had ik de kolf er maar net opgezet en pompen maar, op het moment dat het begon toe te schieten kreeg ik ook een kriebel rechts in mijn tepel, ik voelde als het ware daar de melk ook uitstromen. En pijn, echt zo'n steek die er door de tepel in lijkt te gaan en dan willekeurig tot aan mijn oksel doorschoot.
    Maar goed, links was de spanning eruit, nu was rechts aan de beurt. Ik haal het zoogcompres weg, hee, zie ik daar een puntje bloed? Ach zal ook wel niet, het is laat en halfdonker op de kamer. Kolf aanleggen en pompze. Op dat moment breekt het zweet me uit, ik krijg zo'n enorme pijn dat ik er bijna misselijk van word; oogjes maar dicht, ontspannen en doorkolven.... IIIIIIIIIIIIIks, bloed. Het spoot er echt uit, het hele kolfreservoirtje is rood en het kleine beetje melk wat van links kwam is ook al roze geworden. Paniek, huilen en heel erge pijn. En inmiddels echt misselijk vanwege het bloed (ben niet zo'n held). Ik in tranen naar beneden naar mijn man, ik zeg: schat, ik heb een probleempje. Daarna laat ik hem de kolf en de fles zien. Slik.
    Na een paar minuutjes was ik al aardig gekalmeerd en heb ik de huisartsenpost gebeld met de vraag: wat is dit? waar komt die pijn vandaan? is het erg? en wat kan ik eraan doen?.
    Antwoord: door de stuwing kan er een adertje geknapt zijn en het enige wat je kan doen is de spanning wegkolven. Het kan tevens een begin van een borstontsteking zijn. En wat er verder aan te doen? paracetamol.

Kolven vind ik even geen optie, ik ben eigenlijk gewoon bang voor dat ding geworden en dan wil het ook niet zo lukken met toeschieten. Nee, dan maar een eigen eigenwijs plannetje met het risico van een borstontsteking op de koop toe: niet meer kolven, strakke BH, bevroren zoogkompressen en ibuprofen (mag nu weer! niet zwanger en niet voedend ;) )
    So far so good, wel veel spanning in mijn borsten, maar geen bloed meer gezien, bovendien heb ik het idee dat mijn borsten alweer wat minder hard worden. Mijn lijf moet dus blijkbaar nog even goed in de gaten krijgen dat de melk niet meer nodig is.

Zo, dat ben ik even kwijt.

Groetjes van Kiki

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Oei, wat een verhaal. Ik zou me ook helemaal gek schrikken hoor! Ik hoop voor je dat het allemaal snel voorbij is. Sterkte he!

3. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Beroerd zeg! Ik heb besloten in een keer te stoppen want ik heb bepaalde medicijnen nodig en als ik moet afbouwen mag ik die pas over 4 weken. Dus ik loop nu ook met een strakke bh en haal als het erg wordt de grootste spanning eraf. Ben benieuwd...

4. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Oeeehh wat klinkt dat rot. Vind het al zo'n bijzonder gezicht als er een straal melk uit komt, maar als dat opeens bloed is... Ik zou me ook echt rot schrikken zeg! Nou, heel veel succes en ik hoop voor je dat het geen ontsteking wordt. Kolven zou ik ook doodeng vinden in jouw geval denk ik...

5. mama van noa

mama van noa Actief lid

Jun 29, 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    he kiki,

balen zeg. ik las je verhaal en kreeg al de kriebels. jakkes.
    ooit heb ik ook weleens steken in mijn borst wanneer ik ons noa aan de andere kant laat drinken of wanneer ik aan het kolven ben. dan begint aan die kant ook de toeschietreflex al te werken maar moet er niet aan denken dat er bloed bij zit.

nou heel veel sterkte en hopen dat de stuwing zo weg is en je geen borstontsteking er aan overhoudt.

p.s. iedereen zegt dat borstontsteking wel heel pijnlijk is e.d. maar ik heb het 2x gehad en de eerste dag had ik hele volle borsten net als stuwing en daarna een aantal dagen griepverschijnselen, dus mij viel het nogal mee.

liefs en sterkte femke

6. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja als je stuwing hebt kan je flink veel pijn hebben, heb ik ook last van gehad, ben blij dat m'n borsten nu weer zacht zijn :)
    alleen dat ze zijn gaan hangen is iets minder, :(
    maar goed je moet er wat voor over hebben zeg maar.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaat het nu Kiki??

Kwebbel

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Aaaaah, die van mij zijn nu, heb een week de kolf niet meer aangeraakt, met keiharde stukken. Ik denk dat Pamela Anderson er jaloers op zou zijn. Gelukkig kan ik de pijn met een paracetamol nog redelijk de baas.

Ik kijk het nog een week aan en dan zal ik eens de HA vragen of er niet wat voor te krijgen is.

Groetjes van Kiki

9. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Oh, Kiki, wat een evrhaal. Dat is dus ook mijn angst met kolven.....Sterkte ermee.... enne gefeliciteerd,he!!!

XXX

10. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

Feb 10, 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    jeetje wat een verhaal! :confused:
    'k greep meteen mijn borsten vast (heb teveel voorstellingsvermogen denk 'k )
    Ik hoop voor je dat het snel over gaat.

Groetjes,

Cat

11. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    br krijg er helemaal de kriebels van.. hihi.. ik wil ook bv gaan geven, maar als je alles leest over de pijn enzo van de spanning.. brrr. auw

Share This Page